رئیس هیات امنای مجتمع درمانی ابوعلی سینا از نیک اندیشان عرصه سلامت خواست تا در ساخت بیمارستان سرطان جنوب سهیم شوند.

نیک اندیشان در ساخت بیمارستان سرطان جنوب کمک کنند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید علی ملک‌ حسینی رئیس هیات امنای مجتمع درمانی ابوعلی سینا در جمع اصحاب رسانه، با اشاره به تلاش برای راه‌ اندازی یک دانشگاه بین ‌المللی مرتبط با رشته پزشکی در این مرکز پژوهشی و درمانی، هدف از این اقدام را جذب نخبگان و استقرار آن ها در این مرکز، در کنار دانشجویان خارجی عنوان و اظهار کرد: با این کار، زمینه فعالیت آن ها در بیمارستان پیوند اعضا و سرطان جنوب کشور فراهم می شود.

او ادامه داد: از آنجایی که امروزه از بیماری سرطان به عنوان یکی از بیماری‌ های شایع یاد می ‌‌شود، ضروری است که درمان و پیشگیری از آن به موقع تشخیص داده شود تا بتوان از پیشروی بیماری در بدن جلوگیری کرد.

پدر پیوند کبد ایران با اشاره به شیوع این بیماری در بسیاری از افراد جامعه، افزود: ضروری است افراد برای پیشگیری و تشخیص این بیماری به پزشک مراجعه کنند و از سلامت خود اطمینان یابند.

ملک ‌حسینی، ضرورت ساخت بیمارستان فوق تخصصی سرطان جنوب کشور در شیراز را به عنوان یک اقدام مهم دانست و ابراز امیدواری کرد تا با حمایت مسئولان و نیک اندیشان، بتوان به اهداف عام ‌المنفعه بیمارستان رسید و با ساخت آن، باری از دوش بیماران مبتلا به سرطان برداشت.

او خواستار حمایت نیکوکاران از ساخت و بهره‌برداری این طرح شد و گفت: اگر بخواهیم زندگی و عمر مفیدی داشته باشیم ،باید در اقدامات خیرخواهانه مشارکت کنیم تا فلسفه وجودی خود را در این کره خاکی کامل کنیم، چرا که یکی از راه های مهم رسیدن به خدا، مشارکت در کار خیر است.

رئیس هیات امنای مجتمع درمانی ابوعلی سینا ادامه داد: در حال حاضر خیرینی در استان وجود دارند که نه تنها در عرصه درمان سهیم شوند بلکه نیت بلندشان موجب شده تا در مباحث علمی نیر مشارکت کنند.

او خواستار آینده‌نگری مسئولان شد تا با افزایش وسعت مجتمع درمانی ابوعلی سینا بتوان برای آیندگان نیز گام‌های مهمی برداشت.

مشارکت نیکوکاران سلامت در تاسیس یک پنجم هزینه ساختن بیمارستان سرطان جنوب

رئیس هیات مدیره بیمارستان سرطان جنوب کشور اظهار کرد: بر اساس برآوردهای انجام شده، ۶۰۰ میلیارد تومان برای ساخت و بهره ‌برداری این بیمارستان مورد نیاز است که تاکنون یک پنجم این اعتبار، به میزان ۵۰ میلیارد تومان با مشارکت نیکوکاران از سوی خیرین جمع ‌آوری و هزینه شده است.

محمدهادی ایمانیه با اشاره به مجاورت مرکز سرطان جنوب کشور با بیمارستان پیوند اعضا گفت: اگر چه در سال ‌های دور، متوسط عمر افراد ۳۰ تا ۳۵ سال بوده، اما امروزه با اقدامات پیشگیرانه و درمانی متوسط طول عمر به ۷۰ تا ۸۰ سال افزایش یافته که به همین نسبت شانس ابتلا به بیماری سرطان نیز افزایش یافته است.

او افزود: ساخت یک مرکز فوق تخصصی سرطان در استان فارس به عنوان یک نیاز احساس می‌ شد و در این خصوص با حمایت‌ های مرحوم آیت‌الله ایمانی؛ نماینده سابق ولی‌ فقیه در فارس، فرمانده سابق سپاه فجر و مدیرکل اوقاف و امور خیریه وقت فارس برای ساخت بیمارستان فوق تخصصی سرطان جنوب کشور در شیراز تصمیم گیری شد.

رئیس هیات مدیره بیمارستان سرطان جنوب کشور همچنین اظهار کرد که در آینده‌ ای نزدیک، با حمایت سپاه فجر فارس خاکبرداری فاز دوم این بیمارستان به صورت عام المنفعه انجام می شود.

ایمانیه هزینه هر تخت از این بیمارستان بدون تجهیزات را ۶۰۰ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: برای این بیمارستان هزار تخت ‌خوابی، ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با تامین این میزان، شاهد بهره ‌برداری کامل از این مرکز تا سه سال آینده هستیم.

او خواستار حمایت شهرداری و شورای شهر شیراز در ساخت این بیماستان شد و گفت: قرار است تا ساخت کامل این بیمارستان با همکاری اوقاف و دانشگاه علوم پزشکی شیراز در محل مجتمع درمانی پژوهشی ابوعلی سینا واقع در صدرا محل درمان و نگهداری بیماران سرطانی راه ‌اندازی شود که تحقق این مهم در گرو کمک شهرداری شیراز خواهد بود.

ایمانیه افزود: خیران می‌ توانند کمک ‌های نقدی خود را با مراجعه به محل درمانگاه امام رضا(ع) در طبقه هشتم و یا برای اطلاع از نحوه حساب‌ های بانکی با شماره تلفن ۳۲۱۲۷۷۱۲ تماس بگیرند.

او همچنین با اشاره به اهمیت بیمارستان پیوند اعضا نیز گفت: تعداد و اهمیت نوع پیوندها و همچنین برگزاری جشن ده هزارمین پیوند در این بیمارستان، نشان از اهمیت این مرکز بزرگ نه تنها در ایران که دنیا دارد.

انتهای پیام/چ

 

برچسب ها: درمان ، علوم پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.