نرم‌افزار تاپ پیش از این در حوزه حمل‌ونقل عمومی برای پرداخت هزینه تاکسی در شهر مشهد مورد استفاده قرار گرفته است.

پرداخت کرایه قطار شهری با اپلیکیشن تاپ میسر می‌شود/تاپ کیف پول شهروندی مشهدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدجواد رجائیان مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد با اشاره به کاربرد‌های وسیع اپلیکیشن تاپ در زمینه پرداخت الکترونیک گفت: علاوه بر بسیاری از اصناف و فروشگاه‌های بزرگ، امکان استفاده از آن در بسیاری کاربرد‌های روزمره همچون تراکنش‌های بانکی، امور خودرویی، پرداخت قبوض و ... وجود دارد و طیف گسترده‌ای از خدمات پرداخت الکترونیک را دربر می‌گیرد و به همین دلیل به عنوان کیف پول شهروندی مشهد معرفی شده است.

او افزود: شهروندان مشهدی به‌زودی می‌توانند هزینه استفاده از خدمات قطار شهری را از طریق کیف پول تاپ پرداخت کنند.
 
او گفت: در راستای تسهیل استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و گسترش شیوه‌های پرداخت الکترونیک، به زودی شاهد امکان پرداخت هزینه سوار شدن به قطار شهری مشهد از طریق اپلیکیشن تاپ خواهیم بود.

رجائیان افزود: در این روش با استفاده از کیف پول تاپ، بلیت قطار شهری خریداری و در ازای آن یک کیوآرکد دیجیتالی اختصاصی به شهروند تحویل می‌شود که با نمایش آن در گیت‌های ورودی قطارشهری (مشابه بلیت‌های تک‌سفره)، پروسه ورود به‌راحتی و مشابه من‌کارت انجام می‌پذیرد. در این صورت دیگر نیازی به همراه داشتن و شارژ من‌کارت نخواهد بود.

او با تاکید بر کاربرد‌های وسیع اپلیکیشن تاپ در زمینه پرداخت الکترونیک گفت: این نرم‌افزار پیش از این در حوزه حمل‌ونقل عمومی برای پرداخت هزینه تاکسی در شهر مشهد مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین علاوه بر بسیاری از اصناف و فروشگاه‌های بزرگ، امکان استفاده از آن در بسیاری کاربرد‌های روزمره همچون تراکنش‌های بانکی، امور خودرویی، پرداخت قبوض و ... وجود دارد و طیف گسترده‌ای از خدمات پرداخت الکترونیک را دربر می‌گیرد و به همین دلیل به عنوان کیف پول شهروندی مشهد معرفی شده است.

رجائیان ضمن اشاره به آماده‌سازی زیرساخت‌های فنی استفاده از اپلیکیشن تاپ برای پرداخت کرایه قطار شهری، بیان کرد: باوجود قیمت ۱۲۰۰ تومانی بلیت‌های تک‌سفره، هزینه استفاده از این روش جدید، معادل همان تعرفه عادی استفاده از من‌کارت و به قیمت ۸۰۰ تومان تعیین شده است. همچنین امکان نصب و بهره‌گیری از این اپلیکیشن برای همه سیم‌کارت‌ها و گوشی‌های هوشمند نیز وجود دارد و محدودیتی در زمینه پشتیبانی گوشی یا سیم‌کارت از nfc وجود ندارد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد تاکید کرد: در شیوه‌های نوین پرداخت الکترونیک همچون استفاده از اپلیکیشن تاپ، شهروندان نیازی به همراه داشتن من‌کارت، پول نقد و حتی کارت بانکی نداشته و شارژ و استفاده از این نرم‌افزار به‌راحتی از طریق گوشی همراه امکان‌پذیر است.
 
انتهای پیام//ف.ح
 
 

اپلیکیشن تاپ، یعنی داشتن من‌کارت، پول نقد و حتی کارت بانکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی بلوچی
۱۹:۳۵ ۲۳ آبان ۱۳۹۸
من خریدم با تاپ به ورودی نشون میدم میگه ما قبول نداریم. یا باید اسکن بشه گیت باز کنه یا کاغذی بخری یا من کارت
آخرین اخبار