علی دیواندری، متهم ردیف اول پرونده فساد اقتصادی، طبق اعلام سایت پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی هنوز رئیس این پژوهشکده است.

به گزارش خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، چهار جلسه از رسیدگی به پرونده متهم علی دیواندری و گروه او به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق ایجاد شبکه کلاهبرداری و خیانت در امانت می‌گذرد.

علی دیواندری ۴۶ ساله فرزند محمد متهم ردیف اول پرونده به اتهام خیانت در امانت وجوه بانک ملت و پارسیان به مبلغ ۱۶ هزار دلار و مشارکت در قاچاق حرفه‌ای ارز به مبلغ ۵۰ هزار یورو در حال حاضر به لحاظ تودیع وثیقه آزاد است.

دیواندری

دیواندری که سرکردگی شبکه کلاهبرداری را بر عهده داشته از وجوه بانک‌های کشور سوء استفاده کرده  و خیانت در امانت  انجام داده است. این متهم که سابقه استادی دانشگاه را نیز در کارنامه خود دارد، ریاست گروه کلاهبرداری برعهده داشته است و با توجه به سابقه کاری او مشخص شده که وی اشراف کاملی بر روی امور بانکی و پولی کشور داشته و در رزومه او ریاست بخش‌های مختلف پولی و بانکی از جمله بانک‌های دولتی کشور دیده شده است. او از سال  ۸۴ تا ۹۲ مدیر عامل بانک ملت و از سال ۹۲ تا ۹۳ مدیرعامل بانک پارسیان بوده است.


بیشتر بخوانیدردپای بابک زنجانی در پرونده ۸۹ میلیون دلاری دیواندری


 در حالی که از دیواندری به عنوان متهم ردیف اول پرونده یاد و او با همین عنوان در جلسات دادگاه حاضر می‌شود، اما هنوز طبق اعلام سایت پژوهشکده پولی و بانکی، رئیس این پژوهشکده محسوب می شود.

بر اساس مستندات و نوشته‌های  وب سایت پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی، علی دیواندری ریاست این پژوهشکده را از تاریخ ۱۰ مرداد سال ۹۴ تاکنون برعهده دارد و با حکم رئیس کل وقت  بانک مرکزی عهده دار این سمت شده است.

دیواندری

پژوهشکده پولی و بانکی با توجه به نیاز مبرم  تحقیقات پراکنده در زمینه‌های پولی، ارزی و بانکی در سال ۶۹ تاسیس شد و وظیفه آن اجرای پروژه‌های تحقیقاتی در زمینه‌های پولی، ارزی، بانکی (اسلامی و متعارف)، بازار سرمایه، ارائه خدمات تحقیقات اقتصادی به افراد و سازمان‌های داخل و خارج از کشور،اجرای فعالیت‌های تحقیقاتی و علمی مشترک با سازمان‌ها، مؤسسات و دانشگاه‌ها در سطح ملی و بین‌المللی،  ارائه آمار و اطلاعات اقتصادی در مورد ایران و سایر کشورها به متقاضیان و علاقه‌مندان اقتصادی دربخش‌های مختلف، برپایی کنفرانس‌ها، سمینارها، کارگاه‌های پژوهشی در زمینه موضوعات مرتبط با اقتصاد داخلی و بین‌المللی ـ به صورت منفرد یا مشترک ـ با مؤسسات علمی پژوهشی و خارجی است.

نکته جالب اینکه مدیر روابط عمومی سابق پژوهشکده پولی و بانکی که در زمان قبل از بازداشت دیواندری در این پژوهشکده مشغول به کار بود، اکنون مدیر کل روابط عمومی بانک مرکزی است و قطعا نظارت دقیقی بر مطالب وب سایت پژوهشکده دارد.

مفسد اقتصادی همچنان رییس پژوهشکده بانک مرکزی

متهم ردیف اول همچنان درحال پژوهش!

دیواندری در جلسات بازپرسی و بازجویی به گونه‌ای صحبت کرده بود که گویی از موضوعات پولی و بانکی اطلاعی ندارد، اما در جلسه گذشته دادگاه رسول قهرمانی نماینده دادستان به او تذکر داد که  شما ریاست پژوهشکده پولی و بانکی را بر عهده داشتید و نمی‌توانید بگویید که از موضوعات و موارد خلاف بانکی بی خبر هستید.

صدور کیفرخواست علیه متهم ردیف اول پرونده  و انتساب اتهامات مختلف به او نمایانگر انجام فعلی مجرمانه است  اما حضور  او در ریاست مجموعه بزرگی همچون پژوهشکده پولی و بانکی  آن هم در زمانی که به او اتهامی نسبت داده شده است خود جای سوال دارد و مشخص نیست که آیا او اکنون متهم است یا پژوهشگر.

انتهای پیام/

برچسب ها: دادگاه ، قوه قضائیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۱۰ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
کلا سیستم اقتصادی کشور باید بازسازی شود .موفقیت اروپا و امریکا در شفاف بودن قوانین میباشد و متاسفانه عدم توفیق کشور ما فقط بدلیل قانون گریزی .وگرنه شخصی که حتی مظمون خیانت باشد نباید در منصبی دیگر مشغول شود
Iran (Islamic Republic of)
محمدتقی فرشباف قویفکر
۱۰:۴۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
نکته قابل تامل این است که هچیکدام از متهمان قصور و گناه و خیانت و...... را قبول نمی کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۴ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
جناب آقای رئیسی. رییس محترم قوه قضاییه. لطفاً مراقب باشید ایشان بعد از برکناری از پست خود به مقام بالا تری ارتقاء پیدا نکنند. با تشکر
Canada
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
این شیطان صفت ها .دجالها .خبیث ها چطور اینقدر توانسته اند دزدی .اختلاس .احتکار .حقوق نجومی انجام دهند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
با توجه به زحماتی که مرزداران غیور کشور و سازمان های اطلاعاتی برای کشور متحمل می شوند تا از کشور صیانت کنند. این موارد اختلاس چه معنی می دهد و تا کی باید شاهد این همه هرج و مرج های اقتصادی باشیم. همه این ها می گذرد و عدالت الهی حکم می کند که در آخرت مجازات شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۱ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
تمامی این اختلاس گران بیشتر از سن قانونی و با سواد هستند و کاملا به نتیجه عملشان که نابودی حکومت جمهوری اسلامی ایران است واقف بوده اند و برایشان هیچ اهمیتی نداشته است ، نظامی که با خون جوانان وطن و خون دل پدر و مادرانشان شکل گرفته است لذا حکم اینان مفسد فی الارض و اعدام است که وجودشان با خیانت و مال حرام ممزوج شده است ، " ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر ملت "
Iran (Islamic Republic of)
علی قربانزاده
۲۰:۳۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
اگه قرار باشه واسه این موضوعات کوچیک کسی از کار برکنار بشه که الان اکثرا پست دولتی نداشتن و باید پشت میله ها بودن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
۶نفر بخاطر۶۶هزار دلار ویورو دادگاهی می کنند
Iran (Islamic Republic of)
امیر-amir
۲۰:۱۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
خدایا چه خبره تو این کشور
Canada
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
همش بخاطر عدم شفاف سازیست و بس
اگر به دستگاه دورع سنج وصل شوند تازه به عمق دزدی پی میبریم .
اینها تا روز قیامت همینطوری دورع خواهند گفت و انکار خواهند کرد
بلدند چطور حرف بزنند که لو نروند .باید تمام اموال شون قبل از پست و بعد از پست در سایتی باشد تا ملت هم دسترسی داشته باشند
Canada
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
یک شبکه حقوق نجومی .اختلاس .احتکار .دزدی .کلاه برداری وجود دارد که مثل مافیای عمل کرده .باید سر دسته شون را بگیرید و شناسایی کنید .مطمین بودند .چونکه همه باهم هستن همدیگر. را. لو نمیدهند .باید سر مار کبرا گرفته شود .شبکه مافیای حقوق نجومی .اختلاس .احتکار در کشور وجود دارد .چطوره همه دزد .کلاش شده اند
Canada
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
تا فرار نکرده به کانادا .ممنون خروج شود .و مصادره تمام اموال داخل .خارج این داعشی های اقتصادی
شناسایی اموال خود و خانواده و اقوام درجه یک اش
اگر کشور الترونیکی اداره شود و مردم دسترسی به اطلاعات داشته باشند .کسی جرات دزدی .اختلاس .احتکار .حقوق نجومی نمیکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
دولت باید جوابگویه این مسال این چند ساله باشه اقای ریسی پیگیری کنید
Japan
اصفهانی
۱۷:۲۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
شما پیدا کنید پرتقال فروش را
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
کف و سوت و هورا بزنید!!! به به!! بهبه به به!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
زر و زور یعنی همین دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
گمنام
۱۵:۳۳ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
پژوهش در روش چگونگی اخلال نظام بانکی و غیره....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
به‌به عالیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
آقای همتی و وزیر علوم وآقای رییسی ورود فرمایید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
فقط میتوان گفت خخخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
بله
جناب آقای رئیسی باید در اسرع وقت به اتهام متهمان رسیدگی شود و اگر مجرم بودند شدید ترین برخوردها با آنها بشود و اگر مجرم نبودند احادیه حیثیت شوند
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۳:۱۹ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
اینها با هم خوردن و همدیگه رو رها نمی کنند.بیشترشان شریک جرم هستن .جای تاسفه که هنوز رییس پژوهشکده هست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۶ مهر ۱۳۹۸
چرااین متهمان که دستگیر می کنند، بعدش اوضاع ماخوب نمی شه؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۵:۵۲ ۱۷ مهر ۱۳۹۸
فکنم // از این بابا میگیرن و میدن یه بابای دیگه
آخرین اخبار