روز گذشته به همت مرکز نرم افزار سازمان فضای مجازی سراج، سومین دورهمی بانوان فعال در حوزه بازی و نرم افزار‌های مذهبی در باغ کتاب تهران برگزار شد.

سراجبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته به همت مرکز نرم افزار سازمان فضای مجازی سراج، سومین دورهمی از سلسله دورهمی‌های بانوان فعال در حوزه بازی و نرم افزار‌های مذهبی با حضور سازندگان بازی، برنامه نویس‌ها و فعالان رسانه در باغ کتاب تهران برگزار شد.
در ابتدا بانوان شرکت کننده در رویداد خود را معرفی کرده و هرکدام از تخصص و تجربیات خود در حوزه‌های مختلف نرم افزار وساخت بازی مطالبی را مطرح نمودند. یکی از نکات جالب سومین رویداد زنان فعال در حوزه بازی و نرم افزار‌های مذهبی این بود که شرکت کننده‌ای از استان اردبیل میهمان برنامه بود.
از دیگر نکات این رویداد طرح مسئله استفاده از بازی برای یادگیری بود که توسط یکی از فعالان رسانه و پژوهشگر حل مسائل و یادگیری علمی از بازی مطرح شد. ایشان بیان داشتند که استفاده دانشگاه‌های دنیا از بازی‌های رایانه‌ی بسیار متداول است به طوری که برای حل مسائل علمی از بازی استفاده می‌کنند و مسائل علمی مبهم را حل می‌کنند به عنوان مثال در سال‌های اخیر با استفاده از بازی توانسته‌اند مسئله علمی که ۱۲ سال حل نشده را حل کنند.
وی ادامه داد: به طور کل استفاده این چنینی از بازی در دنیا مرسوم شده است و در کشور خودمان هم اگر با این پیش زمینه، کار و طرحی را شروع کنیم می‌توانیم جز اولین‌های طراحی بازی برای حل مسائل علمی کشور شویم. البته در تولید بازی و اپلیکیشن بحث علوم شناختی هم اهمیت دارد.
در ادامه مدیر استارتاپی و پژوهشگر علوم انسانی با بیان دغدغه حضور هدفمند بانوان در فضای مجازی مطرح کرد: بانوان مذهبی باید بیشتر در فضای بازی ورود کنند، زیرا ما در دینمان دستاورد‌هایی داریم که از چشم غربی‌ها دور است. یکی از ملاک‌ها و معیار‌های غربی مادیت است. دین اسلام نه تنها مادیت را رد نمی‌کند بلکه چیزی هم اضافه بر آن مطرح می‌کند.
وی افزود: ما باید غفلت‌های جامعه‌ غربی را پیدا کنیم و بسنجیم و نسبت به آن غفلت‌ها در دینمان مطالعه داشته باشیم. اکنون موضوع حب الحسین یجمعنا انقلابی است که جهانی شده و جامعه‌ی فعلی ما هم حب دارد و حالا موقعی است که باید روی این مسائل و کاربردش در فضای مجازی کار کرد.
همچنین یکی از برنامه‌های ویژه این رویداد، معرفی بازی "بهشت کوچک من" بود. تقارن موضوع این بازی با ایام اربعین جالب توجه بود. بازی بهشت کوچک من توسط گروهی با مدیریت یکی از بانوان با نام "گروه نرم افزاری آلبالو" با موضوع سیدالشهدا (علیه السلام) و برای مخاطبان کودکان ساخته شده است. این بازی شامل چیدمان، رنگ آمیزی و معما‌های ساده کودکانه است. همچنین یکی دیگر از کار‌های ساخته شده توسط این گروه، نرم افزار آموزشی "دختران بهشتی" می‌باشد که تعداد دانلود خوبی را هم بدست آورده است.
در انتهای جلسه هم طبق روال رویداد‌های برگزار شده توسط سازمان سراج، شبکه سازی و پذیرایی انجام گرفت. البته شبکه سازی این رویداد با چاشنی بازی همراه بود و خانم‌های شرکت کننده در قالب انجام یک بازی تیمی رومیزی به شبکه سازی پرداختند.
این برنامه سومین رویداد دورهمی بانوان با عنوان "بانوتک" بود که توسط مرکز نرم افزار سازمان فضای مجازی سراج برگزار گردید.

سراج

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار