حمیدرضا حسینی گفت: نیمه نخست امسال ارزش صادرات محصولات دامی و دامپزشکی استان در بخش دارو و فراورده‌های دامی بیش از سه میلیون دلار بود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت :کرک و موی بز، جوجه یک روزه، پر و تخم شترمرغ، پولت تخم‌گذار، تخم مرغ، کنجاله سویا، آلایش غیر خوراکی دام و دارو‌های دامی از جمله فرآورده‌های دامی و دارویی صادراتی استان سمنان در نیمه نخست امسال و سال‌گذشته بوده است.

او با بیان اینکه نیمه نخست امسال بیشترین میزان ارزآوری مربوط به صادرات آلایش غیرخوراکی دامی و کرک و موی بز بوده است، افزود: ارزش صادرات سال گذشته محصولات دامی و دامپزشکی استان در بخش دارو و فراورده‌های دامی ۱۰ میلیون دلار بود.

حسینی ابراز داشت: ۶۰ درصد صادرات دامپزشکی استان سمنان در سال گذشته مربوط به دارو‌های دامی بود و ۶ میلیون دلار از مجموع صادرات استان در سال ۹۷ مربوط به دارو‌های دامی بود.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان یادآور شد: سال گذشته کرک و موی بز به کشور‌های اروپایی مانند انگلیس و آسیای میانه، اجزای حرام دام به کشور‌هایی مانند ویتنام و بیش از ۲۰۰ قلم دارو‌های دامی شامل پماد، قرص، کپسول، سرم، محلول خوراکی، مکمل دارویی و پودر به کشور‌های آسیای میانه و حاشیه خلیج فارس ارسال شد.

او افزود : خودکفایی و صادرات در تولید دارو‌های دامی از دستاورد‌های انقلاب است و اکنون ۵۰ درصد دارو‌های دامپزشکی مورد نیاز کشور در استان سمنان تولید و تامین می‌شود که مایه افتخار این استان است.

۵۱۱ واحد پرورش انواع طیور در استان سمنان وجود دارد که از این تعداد ۴۳ مزرعه مرغ تخم‌گذار، ۱۲ واحد پرورش شتر مرغ، ۶ واحد پرورش بوقلمون با ظرفیت تولید ۱۹ هزار و ۲۰۰ قطعه و ۴۲۱ مزرعه پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت جوجه‌ریزی ۱۰ میلیون قطعه در هر دوره و بقیه مربوط به پولت، سایر ماکیان و مرغ اجدادی است.

انتهای پیام/ح

ارزآوری سه میلیون دلاری از صادرات فرآورده‌های دامی سمنان

برچسب ها: دامپزشکی ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.