روزنامه الاخبار به نقل از برخی منابع از دست داشتن دستگاه اطلاعاتی اسرائیل در ناآرامی‌های اخیر عراق خبر داد.

الاخبار: موساد در ناآرامی‌های عراق دست داشتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه الاخبار به نقل از برخی منابع از دست داشتن دستگاه‌ اطلاعاتی رژیم صهیونیستی در ناآرامی‌های اخیر عراق خبر داد.

این روزنامه در مطلبی نوشت: منابع نزدیک به به عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق می‌گویند: طبق اطلاعات امنیتی دقیق که در طول روز‌های گذشته جمع آوری شده است، دستگاه اطلاعاتی اسرائیل در کنار شماری افراد از سفارت آمریکا در بغداد در تغییر چهره تظاهرات مسالمت آمیز این کشور به هرج و مرج و اقدامات تخریبی دست داشته است.

طبق گزارش روزنامه الاخبار، جنبش حق طلبانه به سمت و سویی دیگر رفته و همین مسئله در شعار‌هایی که داده می‌شود و در آن درخواست ساقط شدن دولت مطرح می‌شود و نیز پوشش بی سابقه رسانه‌ای برخی شبکه‌های ماهواره‌ای و فعالیت‌ها در شبکه‌های اجتماعی و دعوت برای آنچه نجات عراق خوانده شده، مشاهده می‌شود.

الاخبار همچنین به نقل از این منابع تصریح کرد: عادل عبدالمهدی درک صحیحی از فتنه اخیر بغداد و نقشی که آمریکایی‌ها و سعودی‌ها در آن دارند و نیز نقش فعال اسرائیل در میدان عراق دارد.

عادل عبدالمهدی به عنوان فرمانده کل نیرو‌های مسلح در بیانیه‌ای که از سوی «فرماندهی عملیات مشترک عراق» صبح روز گذشته منتشر کرد، دستور داد تمامی واحد‌های ارتش از شهرک صدر عقب نشینی کرده و این نیرو‌ها با واحد‌های پلیس فدرال جایگزین شوند.

دفتر عادل عبدالمهدی امروز سه شنبه نیز از بازگشت اوضاع به حالت طبیعی خود پس از یک هفته درگیری‌ خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار