وجدانی گفت: تعداد دانشجویان در پیاده روی اربعین با توجه به بهبود شرایط از جمله حذف وثیقه و روادید، رشد قابل توجهی داشته است.

تعداد دانشجویان در پیاده‌روی اربعین رشد چشمگیری داشته استبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  امیر وجدانی دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان سراسر کشور درباره پیاده‌روی اربعین دانشجویان گفت: پیاده روی اربعین فرصتی برای استفاده از ظرفیت دانشجویان برای تبیین فرهنگ عاشورا است؛ در جریان امر بزرگ اربعین، دانشجویان از چندین سال پیش فعال بوده و اقدامات قابل توجهی در این زمینه انجام می‌دهند.  

او با بیان اینکه اقدامات دانشجویان پیش از اربعین، شروع شده، گفت: از جمله این اقدامات اطلاع رسانی و انجام فعالیت‌هایی مانند آموزش‌هایی نسبت به آنچه باید دانشجویان در اربعین بدانند، صورت گرفته، همچنین فعالیت‌هایی دیگری مانند تولیدات هنری نیز برای غنی‌سازی فضای فرهنگی پیاده روی اربعین؛ انجام شده است.

وجدانی ادامه داد: خوشبختانه ستاد اربعین دانشگاهیان سراسر کشور هماهنگی لازم را با کشور عراق برای پیاده روی دانشجویان در اربعین انجام داده و اکنون تسهیلاتی توسط دستگاه آموزش عالی کشور فراهم شده که این تسهیلات شامل وام دانشجویی و موجه کردن عدم حضور دانشجویان در کلاس‌ها است.

دبیر ستاد اربعین دانشگاهیان سراسر کشور اظهار کرد: اربعین دریای عظیم معرفت است و تلاش دانشجویان برای درک عظمت این موضوع، اهمیت فراوانی دارد.


بیشتر بخوانید:  ثبت نام بیش از ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در سامانه سماح


او با بیان اینکه در حال حاضر اعزام‌های دانشگاهیان آغاز شده، گفت: اکنون گروه‌های دانشجویی ایران از دانشگاه‌های مختلف در حال ترک ایران به مقصد عراق هستند، تا بعد از زیارت شهر نجف به صورت کاروانی یا انفرادی به سمت شهر کربلای معلی حرکت کنند.

وجدانی گفت: تعداد دانشجویان در پیاده روی اربعین با توجه به بهبود شرایط از جمله لغو وثیقه و روادید، رشد قابل توجهی داشته است؛ اما هنوز با توجه به اینکه دانشجویان در حال اعزام هستند نمی‌توان آمار دقیقی از تعداد دانشجویان اعزامی ارائه داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار