پرونده تخلف برخی مدارس غیر انتفاعی دخترانه یاسوج به دلیل استفاده از دبیران خاص روی میز بازرسی آموزش و پرورش استان قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، فعالیت دبیران مرد در مدارس دخترانه یکی از موضوعات بحث‌برانگیز، مساله‌دار و مورد مناقشه در همه سال‌های اخیر بوده است. موضوعی که اکثر خانواده‌ها نسبت به آن گلایه‌مندند، چرا که با وجود دبیران مجرب زن معلوم نیست استفاده از دبیران جوان مرد، در مدارس دخترانه چه توجیهی دارد؟

موضوع به تماس تلفنی یک پدر دغدغه‌مند بر می‌گردد، او قبل از هر چیز می‌پرسد که آیا از بند‌های سند ۲۰۳۰ خبر دارید؟ می‌دانید در این سند از ما چه می‌خواهند؟ شما به عنوان رسانه تا چه اندازه آن را مطالعه کرده‌اید؟ و می دانید با اجرای آن چه چیز‌هایی را از دست خواهیم داد؟

از او خواستیم تا مصداقی‌تر صحبت کند و بگوید که منظورش از این تماس و پرسیدن این سوال چه بوده است، که ما را به برخی از مدارس دخترانه غیرانتفاعی شهر یاسوج که چسبیده به اداره‌کل آموزش و پرورش استان هستند ارجاع داد.

پدر دغدغه‌مند درخواست دارد که دوربین خود را بردارید و هنگام تعطیلی مدارس غیر انتفاعی دخترانه مقطع متوسطه در شهر یاسوج، ملاحظه کنید که برای چنین مدارسی چه دبیرانی در نظر گرفته شده است. دبیران مردی که سن و سال آن‌ها تفاوت زیادی با دانش‌آموزان دبیرستانی ندارد و من چنین اقدامی را نه که صد درصد عمدی، بلکه سهوا در راستای اجرای سند کذایی ۲۰۳۰ می‌دانم.

او می‌گوید که چنین مدارسی به چه بهایی و به چه قیمتی دست به این کار می‌زنند؟ در حالی که این شهر پر از دبیران خانم و البته دبیران باسواد و با دانش است که می‌توانند جایگزین دبیران مرد شوند.

این پدر دغدغه‌مند با تاکید بر این که معلمان و دبیران ما افرادی فرهیخته و دلسوز هستند که دانش آموزان هم مانند فرزندان آن‌ها محسوب می‌شوند، اما معتقد است که هر چیز باید سر جای خودش باشد و باید دستورات شرعی رعایت شود و به آن پایبند باشیم.

 سپس با حضور در اداره‌کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد جهت پیگیری موضوع به سراغ مسئول اداره ارزیابی عملکرد این اداره‌کل رفتیم و در خصوص صحت و سقم آن با او به گفت و گو نشستیم.

ابراهیم خالویی با بیان این که چنین دغدغه‌ای بجاست و ما نیز نسبت به چنین موضوعی حساس هستیم، از همکاران خود خواست تا اسناد مربوط به پیگیری را نشان دهند.

مدیر ارزیابی عملکرد اداره‌کل آموزش و پرورش استان از مکاتبه با چندین مدرسه غیر انتفاعی و تذکر به آن‌ها خبر داد که خواسته شده در صورتی که معلمان مجرب زن آماده به خدمت هستند، از معلمان مرد در مدارس دخترانه استفاده نشود.

او با تاکید بر این که با چنین مدارسی برخورد می‌شود، از آمادگی تیم بازرسی اداره‌کل برای بازدید مدارس دخترانه غیر انتفاعی شهر یاسوج خبر داد و گفت: امروز چهارشنبه ۱۷ مهرماه مدارس دخترانه را مورد بازرسی قرار خواهیم داد و با متخلفان در اسرع وقت برخورد می‌شود.

خالویی همچنین از برخورد با برخی تخلفات مربوط به لباس و کتاب‌های دانش‌آموزان و تشکیل پرونده برای متخلفان خبر داد.

انتهای پیام/ط

تخلفات در مدارس غیرانتفائی کهگیلویه و بویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.