معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: ۳۲ درصد جمعیت استان اردبیل در روستا‌ها ساکن هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، یوسف خدادادی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل در همایش دهیاران که به مناسب روز روستا در سالن اجتماعات شهید رجایی استانداری اردبیل برگزار شد، گفت: ۴۰۰ هزار نفر یعنی معادل ۳۲ درصد جمعیت استان در یک هزار و ۸۶۰ روستا ساکن هستند.

او با بیان اینکه ۲۱۰ روستای اردبیل در آستانه مهاجرت دسته‌جمعی قرار دارند که این امر زمینه‌ساز افزایش حاشیه‌نشینی در شهر‌های استان می‌شود، افزود: باید مسئولان اجرایی و دهیاران در راستای رونق اقتصاد روستاییان و توانمندسازی آن‌ها با جدیت فعالیت کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: دهیاران به عنوان رابط بین روستاییان و مسئولان اجرایی باید مشکلات و دغدغه‌های آن‌ها را به گوش دولتمردان برسانند تا شاهد حل مشکلات این قشر زحمتکش باشیم.

خدادادی گفت: متاسفانه در استان اردبیل شاهد مهاجرت روستاییان به شهر‌ها هستیم که این امر سبب ایجاد مشکلاتی از جمله رشد حاشیه‌نشینی، نبود برنامه‌های فرهنگی و افزایش جرائم در سطح شهر می‌شود.

او بیان کرد: براساس آمار‌های موجود ۸۰ درصد جرائم در حاشیه شهر‌ها اتفاق می‌افتد و در سطح استان بیش از ۲۰ هزار نفر حاشیه‌نشین وجود دارد که نیازمند برنامه‌ریزی مناسب برای ساماندهی این تعداد هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل افزود: اساسی‌ترین راه برای کنترل حاشیه‌نشینی توانمندسازی روستاییان است که استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران در روستا‌ها راهکار مناسبی در راستای توانمندی روستاییان است.

خدادادی با بیان اینکه دهیاران باید از سرمایه‌گذاران در روستا‌ها حمایت کنند و باید این حمایت از طرف اهالی روستا نیز اتفاق بیفتد، اظهار کرد: سرمایه‌گذاران بزرگترین مشکل کشور یعنی بیکاری را حل می‌کنند و حل شدن معضل بیکاری خود سبب حل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد، طلاق و بزهکاری می‌شود.

او گفت: یکی از نقش‌های اساسی دهیاران جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز و تخریب منابع طبیعی است که با گزارش و جلوگیری از این کار می‌توانند نقش موثری در حفظ منابع طبیعی برای نسل‌های آینده ایفا کنند.

انتهای پیام/ح

افزایش حاشیه‌نشینی در شهر‌های استان اردبیل

برچسب ها: دهیاران ، مهاجرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.