لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه آمریکایی از توافق دو حزب اصلی کنگره برای تحریم ترکیه خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه آمریکایی از توافق دو حزب اصلی کنگره برای تحریم ترکیه خبر داد.

بر این اساس، گراهام در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: با افتخار باید اعلام کنم با سناتور (دموکرات) کریس وان هولن برای اعمال تحریم‌های شدید علیه ترکیه به دلیل حمله این کشور به شمال سوریه به توافق رسیدیم. غالب نمایندگان کنگره بر این باورند رها کردن کُرد‌ها که متحدان ما در مبارزه با تروریسم بودند، کار اشتباهی است.

بیشتر بخوانید ترامپ: به مشارکت آمریکا در عملیات نظامی در شمال سوریه پایان دادم 

پیش تر وان هولن، سناتور دموکرات با لیندسی گراهام، سناتور جمهوریخواه در این زمینه همکاری کرده تا دو سوم آراء که برای جلوگیری از حق وتوی رئیس‌جمهور لازم است جمع‌آوری شود.

دیروز ترکیه به دستور رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور این کشور، عملیات نظامی در مناطق شمالی سوریه و شرق فرات را آغاز کرد. آنکارا هدف خود را از این عملیات مبارزه با کرد‌های حزب کارگران سوریه که آن‌ها را تروریست می‌نامد اعلام کرده است. حال آنکه دمشق هرگونه تعرض به خاک سوریه را غیرقانونی و مغایر قوانین بین‌المللی دانسته و از آنکارا خواسته نیرو‌های خود را به عقب براند.

پیش از این رئیس‌جمهور آمریکا تهدید کرده بود چنانچه ترکیه در سوریه خارج از محدوده خود عمل کند اقتصاد آنکارا را نابود خواهد کرد. ترامپ گفت آمریکا برای کرد‌های حزب کارگران کردستان ۳۰ هزار اسلحه و تجهیزات نظامی ارسال کرده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار