سرکنسول ایران در کربلا گفت: زائران در نگهداری اسناد و مدارک خود به خصوص پاسپورت‌ها دقت کافی ندارند.

موکب در کربلا پذیرای زائران هستند/ مهمترین مشکل، گمشدن اسناد زائران استبه گزارش  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، میرمسعود حسینیان سرکنسول ایران در کربلا درباره وضعیت زوار در عراق گفت: با توجه به فشار جمعیتی که در مرز‌ها شاهد هستیم، خوشبختانه زیرساخت‌های خوبی در طرف مرز‌های ایران فراهم شده است؛ همچنین علی رغم اینکه امسال کمک‌های بسیاری در بازسازی مناطق مرزی عراق انجام شد، اما متاسفانه مرز‌های کشور عراق توانایی جوابگویی به این تعداد جمعیت را ندارد.

او با اشاره به بسته شدن مرز چذابه توسط عراق و مرز شلمچه توسط ایران، افزود: به دلیل فشار جمعیتی که به مرز‌های چذابه و شلمچه وارد شده، طرف عراقی مرز چذابه را محدود کرد و ایران مرز دیگر را به علت فشار جمعیت بست؛ همچنین به علت نبود اتوبوس و امکانات دیگر، طرف عراقی خواست تا زائران با تاخیر وارد مرز شوند.

سرکنسول ایران در کربلا ادامه داد: از زائرانی که به کربلا مشرف شدند، درخواست می‌کنیم، سریع‌تر زیارت کنند و برگردند تا هم امکانات برای کشور‌های دیگر فراهم شود و هم مشکلاتی برای رفت و آمد آن‌ها پیش نیاید.

حسینیان به آمار زوار ایرانی در عراق اشاره و عنوان کرد: طبق آماری که به ما داده اند نزدیک به دو میلیون نفر وارد عراق شده اند که تقریبا یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر در عراق مانده اند؛ همچنین باتوجه به اینکه مواکب آمادگی کامل برای خدمت‌رسانی به زائران را نداشتند، مقرر شد تا از دهم صفر خدمت رسانی خود را شروع کنند.

او با بیان اینکه در کربلا مشکل خاصی برای اسکان زوار نداریم، گفت: مواکب در حال استقرار هستند و در کربلا حدود ۲۵۰ تا ۳۰۰ موکب از امشب پذیرای زوار هستند.

حسینیان با بیان اینکه تنها مشکل در مرز‌های عراق مسائل زیرساختی آن‌ها است، گفت: ایران آمادگی خود را اعلام کرده تا در صورت توافق، امکاناتی را وارد کشور عراق کند؛ در تلاش هستیم تا ۴۸ ساعت آینده این مشکل را حل کنیم تا زوار بتوانند به سمت نجف و کربلا حرکت کنند.

سرکنسول ایران در کربلا با بیان اینکه مهمترین مشکل در کربلا گمشدن اسناد و مدارک زوار ایرانی است، بیان کرد: در سه روز گذشته بیشتر از ۲۰۰ برگه عبور صادر کردیم و این نشان می‌دهد که زائران در نگهداری اسناد و مدارک خود به خصوص پاسپورت‌ها دقت کافی ندارند.

حسینیان گفت: البته شاهد مراجعات بسیاری برای گم شدن پول بودیم. با توجه به فشار جمعیت، زوار نباید تمامی پول‌های خود را در یک جا بگذارند و بهتر است پول‌های خود را در چند جا تقسیم کنند تا اگر سرقت و یا گم شد، پول دیگری را داشته باشند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار