قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: احساس افسردگی را با ایجاد روابط اجتماعی لذت بخش کنترل و واقعیت‌ها و تحولات زندگی را بپذیرید.

احساس افسردگی را با ایجاد روابط اجتماعی لذت بخش، كنترل کنیدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر کاظم فرهمند  قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به توصیه‌های تغذیه‌ای سالمندان،گفت: بهتر است بجای گوشت قرمز، گوشت مرغ و ماهی و حداقل روزانه ۲ سهم از غذا‌های غنی از کلسیم مانند شیر، ماست و پنیر مصرف شود.

او تصریح کرد: مصرف چربی‌ها بویژه غذا‌های سرخ شده محدود و حتما میوه و سبزی تازه در برنامه غذایی روزانه گنجانده شود همچنین نوشیدن روزانه حداقل ۸ لیوان آب توصیه می‌شود.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه از همنشینی با افرادی که دخانیات استعمال می‌کنند، پرهیز شود،گفت: دارو را فقط با تجویز پزشک مصرف کنید و در دوران سالمندی به دلیل بالا بودن احتمال شکستگی‌های استخوان بیشتر مراقب خود باشید.

دکتر فرهمند با بیان اینکه برای بینایی و شنوایی بهتر در صورت لزوم حتماً از عینک و سمعک استفاده کنید، افزود: احساس افسردگی را با ایجاد روابط اجتماعی لذت بخش کنترل کنید و واقعیت‌ها و تحولات زندگی را بپذیرید و از نظر اجتماعی فعال باشید و دوستان جدید پیدا کنید.

او تصریح کرد: مهارت‌های ذهنی خود را با استفاده از پازل (جورچین)، کارت‌های بازی، خواندن، نوشتن، حل جدول، حفظ کردن اشعار مورد علاقه و فعالیت‌های مشابه تقویت کنید.

قائم مقام معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه روحیات معنوی و ارزش‌های انسانی را در خود پرورش دهید، گفت: برای استفاده از نور مستقیم آفتاب و هوای تازه هر روز از فضای آزاد استفاده کنید و فعالیت بدنی منظم مانند قدم زدن، دویدن، شنا و دوچرخه سواری یا کوهنوردی داشته باشید.
 
انتهای پیام// ز.م
 

راهکارهایی مفید برای مقابله با افسردگی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.