ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان چُرام در سه ماه اخیر ۱۳ متخلف زیست محیطی را دستگیر کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، علیمراد آخش رئیس حفاظت محیط زیست چرام گفت: در سه ماهه گذشته با تلاش ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان ۱۳ متخلف دستگیر و پرونده آن‌ها به مقامات قضایی ارجاع شده است.

علیمراد آخش افزود: محیط بانان این اداره حین گشت، کنترل و نظارت بر زیستگا‌ه‌های طبیعی این شهرستان، این افراد را در حال شکار کبک، تیهو و کبوتر در مناطق سردسیری و کوهستانی چُرام دستگیر کردند.

او با اشاره به اینکه از این شکارچیان ۱۳ قبضه اسلحه و مقادیری مهمات غیرمجاز نیز کشف و ضبط شد ادامه داد: از مجموع اسلحه‌های کشف شده ۹ اسلحه دارای مجوز و بقیه بدون مجوز قانونی بوده اند.

آخش از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مانند شکار، صید پرندگان و حیوانات وحشی مراتب را به ادارات حفاظت محیط زیست گزارش دهند.
کوه نیر با وسعتی افزون بر ۷۰ هزار هکتار و میانگین ارتفاع ۳ هزار و ۴۰۰ متر و طول ۴۵ کیلومتر در شمال غرب چرام واقع شده است.
این کوه از نظر موقعیت جغرافیایی بین سه شهرستان کهگیلویه، چرام و بویراحمد قرار گرفته و در برخی منابع و نقشه‌ها با نام کوه نیل و کوه نور نیز معرفی شده است.

تنوع آب هوایی و قرار گرفتن بین دو اقلیم سردسیری و گرمسیری سبب ایجاد پوشش گیاهی و جانوری متنوع در این کوه شده است، به علاوه وجود صخره‌های عظیم و صعب‌العبور و چشمه‌های خنک دامنه این کوه آن را به یک زیست‌بوم مناسب برای زندگی گونه‌های جانوری از جمله خرس سیاه، کل و بز، گرگ، پلنگ، کفتار و ده‌ها گونه جانوری دیگر تبدیل کرده است.
 
انتهای پیام/ک

۱۳ شکارچی متخلف در چُرام دستگیر شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.