سردار رحیمی با اشاره به برگزاری طرح اقتدار که به منظور برخورد با اراذل و مزاحمین نوامیس گفت: در این طرح گردن ۴۸۴ قلدر را شکسته و آن‌ها را دستگیر کردیم.

گردن ۴۸۴ نفر از قلدران و زورگویان محلات را شکستیم/ افزاش ۹ درصدی حمل سلاح گرمبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ صبح امروز با حضور در جلسه علنی شورای شهر تهران گزارشی از فعالیت‌های پلیس تهران در سال‌های اخیر ارائه داد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه بر خود لازم می‌دانم که همکاری بین پلیس و شورا و شهرداری تنگاتنگ باشد، گفت: این موضوع جزء رویکرد‌هایی است که از روز اول همکارانم اعلام کرده‌اند و از پایین‌ترین رده‌هایی شهرداری هرجا که لازم باشد پلیس در خدمت آن‌هاست.

سردار رحیمی با بیان اینکه تهران ۸ برابر ظرفیت خودرو دارد، گفت: ۳۰ درصد ترافیک تهران مربوط به پایتخت نشینان است.

او با اشاره به اینکه روزانه ۳۰ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ گرفته می‌شود، اظهار کرد: نیمی از این تماس‌ها عملیاتی می‌شود و پلیس سر صحنه می‌رود.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه روزانه ۱۷ هزار پرونده در یگان‌های مختلف پلیس امنیت، آگاهی، کلانتری‌ها و پلیس فتا تشکیل می‌شود، تصریح کرد: در ۶ ماهه اول امسال ۶ درصد افزایش دستگیری داشته‌ایم و در سه سال گذشته سهم تهران از وقوع جرایم ۳۰ درصد کاهش یافته است و امروز سهم تهران از جرم به ۲۱ درصد رسیده و این به معنای یک انقلاب در پیشگیری از وقوع جرم است.

سردار رحیمی با بیان اینکه در شش ماهه نخست سال ۱۰ درصد افزایش کشف داشته ایم و باند‌های سرقت را متلاشی کرده‌ایم، گفت: در ۳۸۴ بلوک و محله تهران طرح‌های مختلفی را انجام می‌دهیم که ۴۱۰ طرح را در شش ماهه اول سال اجرا کردیم و در سال جاری هم ۷ مرحله از طرح رعد را اجرا کردیم که ۶ هزار و ۲۹۶ سارق را دستگیر کردیم.

او با بیان اینکه طرح برخورد با اراذل، مزاحمین نوامیس و آلوده کنندگان پارک‌ها و باشگاه‌ها و قهوه خانه‌ها را اجرا کردیم، گفت: در این طرح گردن ۴۸۴ نفر از قلدران و زورگویان را شکسته و آن‌ها را دستگیر کردیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اجرای طرح صاعقه گفت: این طرح برای برخورد با کیف قاپ‌ها و موبایل قاپ‌ها است که نسبت به پارسال ۳ درصد کاهش جرایم داشته است.

سردار رحیمی با بیان اینکه طرح انضباط بخشی شهری را با کمک شهرداری اجرایی می‌کنیم، اظهار کرد: این طرح بدون هیچ مشکلی در مناطق ۱، ۶ و ۱۹ به اجرا درآمد که رویکرد ما در این طرح ساماندهی بساط گستران، کودکان کار، اتباع بیگانه غیرمجاز، وانتی‌ها و کتاب فروشی‌ها بود و ۳ هزار نفر از آ‌ن‌ها را بدون اینکه کمترین هزینه‌ای برای کشور درست کنیم جمع آوری کردیم.

او با بیان اینکه در طرح بازگرداندن محکومین متواری به زندان‌ها ۲ هزار و ۵۷۶ نفر را به زندان‌ها بازگرداندیم، ادامه داد: در مسائل امنیتی هجمه سنگینی بر علیه کشور ما وجود دارد و ما در شش ماه اول ۹۸ با ۶۵۱ فراخوان دو درصد افزایش در این حوزه داشتیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه ۶۰۳ مورد تجمع در شش ماهه اول سال برگزار شد، اظهار کرد: در هیچ کدام از این تجمعات اجازه ندادیم کوچک‌ترین مسئله‌ای ایجاد شود و، چون خیلی از آن‌ها مال باخته بودند مسئول ذیربط را آوردیم و از او خواستیم که به مردم پاسخ دهد.

سردار رحیمی با بیان اینکه با حاملین سلاح سرد و گرم برخورد ویژه کردیم، گفت: حاملین سلاح گرم ۹ درصد افزایش داشته اند.

او با بیان اینکه باند فروش سوالات کنکور را منهدم کردیم، ادامه داد: در حوزه کشف جرایم جنایی مثل قتل و تجاوز در دو سال و نیم گذشته اجازه ندایدم که مورد خاصی در تهران رخ دهد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه ۶ باند سرقت از بانک‌ها قبل از حمله بازداشت شدند، گفت: در مورد وضعیت بانوان و کودکان که باید توجه و حمایت پلیس باشند آن‌ها را در اولویت خود قرار دهیم.

سردار رحیمی در ادامه به موضوع مواد مواد مخدر پرداخت و افزود: از ورود ۱۲ تن مواد مخدر که قرار بود به دست خانواده‌های تهرانی برسد جلوگیری کردیم و در حال حاضر ۷ ماه است که در میدان شوش، مولوی و هرندی با قاطعیت جلوی توزیع کنندگان مواد مخدر ایستاده‌ایم و برای ۳۰ هزار نفر از جمعیت این مناطق که ۴ دفعه؟ از وجود این افراد رنج می‌بردند آسایش ایجاد کرده‌ایم.

او تصریح کرد: ۲۴۰ خانه که محل فروش خرده فروشان مواد مخدر شده بود را در طرح ظفر ۱ منهدم کردیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه سوداگران ارز و سکه بیش از سه دهه فعالیت می‌کردند، بیان کرد: ۴۳۷ نفر از آن‌ها را دستگیر کردیم و تلاطم این بازار را کاهش دادیم.

سردار رحیمی با اشاره به کشف ۹ هزار و ۶۱۵ جرم در فضای مجازی و دستگیری ۲ هزار و ۷۵ نفر اظهار کرد: ۵۴ درصد جرایم این فضا را کشف کرده ایم که ۷۱ درصد از آن‌ها جرایم اقتصاد پایه و ۱۵ درصد جرایم اخلاقی بوده‌اند.

او با بیان اینکه در راهنمایی و رانندگی رتبه اول کاهش تصادفات را داشتیم، اظهار کرد: ۶۴ درصد از مسابقات ملی در تهران برگزار می‌شود که توانستیم به شکل شایسته‌ای به مردم خدمت دهیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با بیان اینکه روزانه ۵۱ مأموریت از طرف شهرداری به پلیس ارجاع داده می‌شود، خاطرنشان کرد: سوال من از شورا و شهرداری این است که چقدر برای امنیت تهران هزینه کرده‌اید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار