مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۳۸۷۹ زائر پاکستانی از ۱۲ تا ۲۱ مهرماه با کمک نجاتگران این جمعیت در اردوگاه‌های نقطه صفر مرزی میرجاوه و اردوگاه‌های شهرستان زاهدان اسکان اضطراری داده شدند.

افزون بر ۳۸۰۰ زائر پاکستانی در میرجاوه اسکان داده شدندراشکی مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: گفت: ۳۸۷۹ زائر پاکستانی از دوازدهم تا بیست و یکم مهر باکمک نجاتگران این جمعیت در اردوگاه‌های "قرار عاشقی نقطه صفر مرزی میرجاوه، اردوگاه الغدیر و زائر سرای شهرستان زاهدان " اسکان اضطراری داده شدند.

رسول راشکی اظهار داشت: جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان ضمن پشتیبانی تمام خدمات ارائه شده به زائران براساس رسالت بشردوستانه و امدادی خود نیز خدمات امدادی و رفاهی به آنان ارائه می‌نماید.

او افزود: ۶۹۰ نفر از زائران کشور پاکستان از خدمات امدادی سرپایی هلال احمر سیستان و بلوچستان در این مدت بهره‌مند شدند. همچنین جابجایی ۶۴۸ نفر بیمار و سالخورده توسط نجاتگران با ویلچر از دیگر خدمات ارائه شده به این عزیزان است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: توزیع ۱۴۴۶ تخته پتو، ۸۲ تخته موکت و ۴۰ دستگاه چادر نیز جهت اسکان اضطراری زوار نصب و پذیرای این عزیزان گردید، همچنین بدلیل وقوع طوفان تعداد ۱۰۰۰ عدد ماسک نیز بین زائرین توزیع گردیده است.

راشکی افزود: برپایی موکب اتحاد با همکاری اداره ارشاد و کانون‌های فرهنگی و هنری شهرستان میرجاوه و توزیع ۴۰۰ جلد قرآن مجید با ترجمه اردو و توزیع ۱۲۰۰ برگ پوستر‌های مذهبی در بین زوار پاکستانی از اقدامات فرهنگی انجام شده جهت مهمانان پاکستانی بوده است.

او گفت: خدمات امدادی به زائران اربعین حسینی در این منطقه با حضور ۲۳۸ نجاتگر و پرسنل انجام شده است.

انتهای پیام/ع

اسکان اضطراری به زوار پاکستانی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار