مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از آموزش دوره‌های امداد و نجات به ۶ هزار و ۳۶۱ نفر از پرسنل ادارات استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، رامین معبودی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل گفت: از این تعداد ۵ هزار و ۴۱۹ نفر برادر و ۹۴۲ نفر خواهر هستند.

او با بیان اینکه برای کارکنان بیش از ۵۰ اداره و دستگاه اجرایی دوره آموزشی برگزار کرده ایم، تشریح کرد: در مجموع ۱۲۱ دوره آموزشی برای پرسنل و کارکنان نهادها، ادارات، مراکز نظامی و انتظامی برگزار کرده ایم که از این تعداد ۷۳ دوره آن دوره آموزشی امداد و کمک‌های اولیه حضوری و نیمه حضوری ۲۲ ساعته و ۸ ساعته بوده و ۴۸ دوره آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات بوده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: ۳ هزار و ۴۲۹ نفر از فراگیران در دوره آموزشی امداد و کمک‌های اولیه حضوری و نیمه حضوری ۲۲ ساعته و ۸ ساعته شرکت کرده اند که ۳ هزار و ۶ نفر از آن‌ها برادر و ۴۲۳ نفر هم خواهر بوده است.

معبودی با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۹۳۲ نفر هم در دوره آموزشی آمادگی در برابر مخاطرات شرکت کرده اند، تصریح کرد: از این تعداد ۵۱۹ نفر خواهر و ۲ هزار و ۴۱۳ نفر هم برادر بودند.

او گفت: هماهنگی‌های لازم جهت برگزاری این دوره‌های آموزشی به ۱۵ اداره، نهاد، مراکز آموزشی، مراکز فرهنگی، خانه‌های هلال، بسیج دانشجویی و ... هم انجام شده است و به زودی در این نهاد‌ها هم دوره‌ها را برگزار می‌کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل اضافه کرد: جمعیت هلال احمر استان اردبیل آماده برگزاری این دوره‌ها به تمامی مراکز عمومی و دولتی است.

معبودی ادامه داد: کمک‌های اولیه و اهداف آن، اصول ایمنی و قانونی در کمک‌های اولیه، روش مواجهه با مصدوم، خفگی ها، احیای قلبی- ریوی (CPR)، خونریزی، پانسمان، آسیب‌های استخوانی، مفصلی و عضلانی، بانداژ، آتل‌بندی، حمل مصدوم، فوریت‌های پزشکی، مسمومیت ها، نیش و گزش، گازگرفتگی، سوختگی‌ها و آسیب‌های ناشی از گرما و سرما سرفصل‌های دوره آموزشی کمک‌های اولیه ۲۲ ساعته و ضرورت آمادگی در برابر مخاطرات، آشنایی با مخاطرات انسان ساخت، آماده شوید و آشنایی با مخاطرات طبیعی از جمله سرفصل‌های دوره ۸ ساعته آمادگی در برابر مخاطرات هستند.

انتهای پیام/ح

آموزش دوره های امداد و نجات برای کارکنان ادارات اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.