رئیس اداره هواشناسی نیکشهر گفت:با تشدید جریانات همرفتی و شکل گیری ابر‌های کومولونیمبوس در آسمان قصرقند، تندباد لحظه‌ای با سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت در این شهر روی داد.

تندبادی با سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت قصرقند را درنوردیدواحد رئیسی رئیس اداره هواشناسی نیکشهر  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: در شبانه روز گذشته با تشدید جریانات همرفتی و شکل گیری ابر‌های کومولونیمبوس در آسمان قصرقند، تندباد لحظه‌ای با سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت در این شهر روی داد.

او افزود: علاوه بر قصرقند، تندبادی با سرعت ۸۳ کیلومتر بر ساعت نیکشهر را نیز دربرگرفت که موجب کاهش موقتی دید افقی در محدوده اداره هواشناسی این شهر شد.

وی ادامه داد: در شبانه روز گذشته با تقویت سامانه بارشی در نیکشهر و شهرستان‌های اطراف، بارش‌های قابل توجهی دریافت شد که بیشینه بارندگی‌ها با میزان ۴۴.۵ میلی متر در ایستگاه بارانسنجی «بنت» از توابع نیکشهر ثبت شد.

رئیس اداره هواشناسی نیکشهر افزود: این بارندگی سبب جریان یافتن برخی رودخانه‌های محلی و مسدود شدن موقتی برخی محور‌های مواصلاتی روستایی نیکشهر شد.

رئیسی خاطرنشان کرد: در شهر نیکشهر نیز روز گذشته ۱۱.۱ میلی متر باران بارید که مجموع بارش‌های مهرماه این شهر را به حدود ۳۴ میلی متر رساند.‌ای ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته از ایستگاه‌های «دستگرد»، «هیچان» و «کشیک» نیز بین چهار تا ۱۰ میلی متر باران گزارش شده است.

انتهای پیام/ع

تندباد لحظه‌ای در قصرقند

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار