فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه امکانات لازم برای بازگشت زائران در مرز شلمچه پیش بینی شده است گفت: روند خدمت رسانی به زائران کربلا تا چهار روز پس از اربعین در این گذرگاه مرزی ادامه دارد.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،کوروش مودت فرماندار ویژه خرمشهر دوشنبه گفت: ارائه خدمات به زائران اربعین در مرز شلمچه تا بازگشت همه آنها ادامه دارد و تمامی موکب های برپا شده در این گذرگاه مرزی حداقل تا چهار روز پس از اربعین برپا هستند تا به زائران خدمت رسانی کنند.

او به استقرار ده ها دستگاه اتوبوس از نقاط مختلف کشور در پایانه شلمچه اشاره کرد و افزود:کار انتقال زائران بازگشته از سفر کربلا به وسیله ده ها دستگاه اتوبوس از شلمچه به نقاط مختلف کشور به صورت شبانه روزی ادامه دارد و برای انتقال زائران بازگشته از سفر کربلا و تامین ناوگان عمومی مشکلی وجود ندارد.

فرماندار ویژه خرمشهر با اشاره به بسیج دستگاه های اجرایی شهرستان خرمشهر برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی در زمان برگشت گفت: همه امکانات درمانی، بهداشتی و امداد رسانی منطقه در اختیار ستاد اربعین است.

مودت ادامه داد: هم اکنون شاهد بازگشت زائران اربعین به کشور هستیم اما طبق روال سال های گذشته موج اصلی بازگشت بعد از روز اربعین آغاز می شود.

او همچنین گفت: به منظور شتاب بخشی به روند انتقال زائران بازگشته از سفر با قطار ، پیگیر افزایش تعداد قطارها در مسیر خرمشهر هستیم.

ارسال آب و غذا به مواکب عراقی

کوروش مودت فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر پیش از ظهر دوشنبه در نشست هماهنگی که با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران در محل قرارگاه ستاد اربعین منطقه آزاد اروند در محل پایانه تجاری شلمچه گفت: در صورت ازدحام جمعیت با همکاری هنگ مرزی برای کمک به مواکب آن سوی مرز آب و غذا ارسال می کنیم.

او افزود: پیش بینی ما از تعداد عبور زائران، یک برابر جمعیت نسبت به سال گذشته بود.

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهرگفت: با حذف روادید شاهد چند برابر شدن آمار متقاضیان سفر به عراق بودیم. 

مودت از توزیع غذا در ساعات شلوغ حتی در آن سوی مرز خبر داد و افزود: در صورت ازدحام جمعیت با همکاری هنگ مرزی برای کمک به مواکب آن سوی مرز آب و غذا ارسال می کنیم.

اوگفت: : با هدف شکست بهای کرایه ها اعزام اتوبوس به آن سوی مرزانجام

فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر افزود:گاهی شاهد افزایش کرایه ها بیش تر از یک میلیون تومان هم در آن سوی مرز بودیم.

انتهای پیام/ د

خدمت رسانی به زائران کربلا تا بعد از اربعین  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.