حریرچی گفت: پرداخت هزینه‌های درمان از جیب، روند کاهشی داشته است.

بهبود شاخص‌های اساسی حوزه سلامت در ایران/ پرداخت از جیب، روند کاهشی داردبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، همایش «پوشش همگانی سلامت» با حضور وزیر بهداشت و مدیرکل دفتر منطقه‌ای سازمان بهداشت جهانی در مرکز همایش‌های رازی برگزار شد.

در این همایش ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه نظام بیمه‌ای بیش از ۹۱ درصد جمعیت را تحت پوشش دارد، اظهار کرد: شاخص‌های اساسی حوزه سلامت در ایران بهبود یافته است.
 
او افزود: ایران در مقایسه با سایر کشور‌های جهان برای شاخص پوشش خدمات سلامت با پوشش ۷۱/۷ درصد جزو کشور‌های برتر است و در شاخص رخداد هزینه‌های سلامت هم در هزینه‌های فقرزای سلامت، ۳۳/۵ درصد کاهش داشتیم.

حریرچی گفت: پرداخت هزینه‌های درمان از جیب، روند کاهشی داشته است.

شاخص پوشش خدمات به ۸۰ درصد می‌رسد

او افزود: سازمان بهداشت جهانی، برای ایران در سال ۲۰۲۳ پیش بینی کرده است که شاخص پوشش خدمات به ۸۰ درصد می‌رسد، اما هزینه‌های کمرشکن سلامت تا سال ۲۰۲۳ برای ایران در این پیش بینی کاهشی نداشته است.

حریرچی گفت: برنامه‌های ما برای مسیر آینده باید به سمت کاهش هزینه‌ها سوق پیدا کند و نیز طرح‌های پیشگیری را ارتقا دهیم، همچنین اجرای برنامه‌های پزشک خانواده و پرونده الکترونیک نیز باید در دستور کار قرار گیرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار