کارشناس فوتبال گفت: ما همیشه با تیم ملی بحرین چالش داشتیم، اما این تیم در حد و اندازه‌های تیم ملی کشورمان نیست.

اصغر مازیار کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ارزیابی اش از بازی تیم‌های فوتبال ایران و بحرین گفت: این بازی برای ما اهمیت زیادی دارد و اگر قصد داریم روند پیروز‌های خود را در مرحله مقدماتی جام جهانی ادامه بدهیم باید امتیازات لازم را جمع آوری کنیم تا در بازی‌های برگشت به مشکل نخوریم. با توجه به اینکه بازی‌های لیگ تازه شروع شده است به همین علت ملی پوشان از لحاظ جسمانی آماده هستند. در بازی‌های برگشت تیم ملی تداخل در شرایط آماده سازی ملی پوشان به وجود می‌آید و آسیب دیدگی‌ها زیاد است و این احتمال وجود دارد تیم ملی دچار مشکل شود.  

مازیار: اندازه تیم ملی بحرین در حد تیم ملی کشورمان نیست/ تغییر نسل در تیم ملی از زمان کی روش رخ داده است

او ادامه داد: تیم ملی بحرین حریف قدیمی ما است و همیشه با این تیم چالش  داشتیم، اما این تیم  در حد تیم ملی کشورمان نیست. تیم ملی کشورمان با پیروزی برابر بحرین می‌تواند خیالش را برای صعود به مرحله بعد راحت‌ کند. تیم ملی عراق حریف سرسختی برای ما محسوب می‌شود و کادرفنی باید تدابیر ویژه‌ای را برای بازی با این تیم در نظر بگیرند تا امتیازات لازم را کسب کنیم.


بیشتر بخوانید:  بازیکن تیم ملی ایران به دنبال تکرار تاریخ سازی برابر بحرین


تیم ملی بحرین برای ما دردسر ساز نمی شود 

مازیار درباره اینکه همواره بازی‌های ایران و بحرین حساسیت خاص خود را داشته است، گفت: در بازی‌هایی که ما برابر تیم ملی بحرین در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۵ و مقدماتی جام جهانی داشتیم نتیجه لازم را گرفتیم. بحرین حریف سختی برای ما نیست که بتواند برای ما دردسر ساز شود. لیگ بحرین منظم است، اما مشکل این است که  فوتبال‌شان از سوی بازیکنان خارجی اقبال عمومی ندارد. به هر حال لیگ بحرین بازیکن لژیونر قوی ندارد و بیشتر بازیکنان شاخص به لیگ‌های امارات و قطر می‌روند. به نظر نمی‌رسد که تیم ملی برابر بحرین مشکل داشته باشد. اگر بازیکنان تیم ملی از پاس‌های کوتاه استفاده کنند و شوت‌های بلند را در دستور کار خود قرار بدهند و حفظ توپ داشته باشند در آن صورت برابر بحرین از لحاظ فنی با مشکل مواجه نمی‌شوند.  

کارشناس فوتبال اظهار کرد: نحوه بازی تیم ملی نسبت به دوران کی روش فرق کرده و تاکنیک تیم ملی باعث ایجاد تفکر در بین رقبا شده است. به هر حال وضعیت تیم ملی خوب است و برخی از بازیکنان انگیزه زیادی دارند تا خود را نشان بدهند. همچنین تجربه بالای بازیکنان هم یکی از عوامل نتیجه گیری برابر  بحرین است.  

مازیار: اندازه تیم ملی بحرین در حد تیم ملی کشورمان نیست/ تغییر نسل در تیم ملی از زمان کی روش رخ داده است

پیروزی پرگل برابر کامبوج نباید ما را از دیدگاه اصلی خود دور کند 

او درباره عملکرد ویلموتس در تیم ملی فوتبال گفت: به هر حال ویلموتس تغییر رویه داده، اما زود است تا عملکرد این مربی را قضاوت کنیم. تیم ملی با تیم‌های قدرتمندی همانند کره جنوبی و ژاپن هنوز بازی نکرده است و پیروزی پرگل برابر کامبوج هم ما را از دیدگاه اصلی مان در مورد ویلموتس دور می‌کند. به هر حال باید از تیم ملی حمایت شود تا ویلموتس بتواند تفکرات خود را به بازیکنان القا کند.  

او درباره اینکه برخی از بازیکنان تیم ملی زمان خداحافظی شان رسیده است، گفت: بحث خداحافظی به خود بازیکنان بر می‌گردد، اما این موضوع بستگی به سیاست کلی فدراسیون فوتبال و کمیته فنی دارد که در جلسه‌ای با ویلموتس این مسئله را حل کند. به طور مثال تیم ملی آلمان تفکر کادر فنی اش این است که چند بازیکن این تیم کنار گذاشته شوند. البته تغییر نسل در تیم ملی را از زمان کی روش شاهد هستیم و او آرام آرام چند بازیکن جوان را به تیم ملی ترزیق کرد. تیم ملی در همه پست‌ها بازیکن جوان دارد و شاید در خط حمله نیاز به پشتوانه سازی وجود دارد.


بیشتر بخوانید: بحرین - ایران/ گربه سیاه در نقش موش! / زهر چشم در حاشیه خلیج فارس


انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار