رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام خبر داد؛

استراحت رانندگان برای جلوگیری از افزایش تصادفات در جاده‌ها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام گفت:رانندگان گرامی برای جلوگیری از افزایش تصادفات در جاده‌ها در زمانی که تردد زیاد است وخستگی نیز وجود دارد استراحت کنند.

استراحت رانندگان برای جلوگیری از افزایش تصادفات در جاده‌ها

سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت:رانندگان گرامی برای جلوگیری از افزایش تصادفات در جاده‌ها در زمانی که تردد زیاد است وخستگی نیز وجود دارد مانند وضعیت حال حاضر رعایت قوانین ساده راهنمایی ورانندگی تضمین کننده امنیت شما وسایر کاربران ترافیک است.

او ادامه داد:تصادفات خروج از جاده و واژگونی و زنجیره‌ای به دلیل نداشتن فاصله کافی والبته خستگی و خواب آلودگی وعدم آشنایی به جاده وعجله وشتاب در جاده‌های دوطرفه و انتخاب اشتباه زمان حرکت (آخرشب) از دلایل تصادفات جاده‌ای است.

  سرهنگ کهزادی افزود:لطفا با رعایت مواد ساده آیین نامه راهنمایی و رانندگی به شرح ذیل ایمنی سفر خود و دیگران را بیمه کنیم .

ماده ۱۷۳- رانندگان وسایل نقلیه‌ای که در پشت سر وسیله نقلیه دیگر حرکت می‌کنند، موظفند فاصله‌مناسبی را برای جلوگیری از تصادف حفظ کنند.

چگونگی رعایت فاصله مناسب به وسیله متن‌های آموزشی تهیه شده و با روش قاعده دو ثانیه از طریق‌کتاب‌های آموزشی موضوع تبصره ماده (۹۷) این آیین‌نامه، به درخواست کنندگان گواهی‌نامه آموزش داده‌ می‌شود.

ماده ۱۷۴- کامیون‌های بزرگ و وسایل نقلیه دیگری که دارای یدک‌های طویل هستند و همچنین وسایل‌نقلیه‌ای که به صورت کاروان و دسته جمعی در یک ستون در جاده‌ها حرکت می‌کنند، هنگام عبور باید فاصله‌بیشتری با وسایل نقلیه جلوی خود داشته باشند به طوری که وسیله نقلیه دیگری که از آن‌ها سبقت می‌گیرد، بتواند پس از سبقت بار دیگر در جلو آن‌ها وارد مسیر مجاز عبور خود شوند.

ماده ۱۸۰- رانندگان حق ندارند ضمن رانندگی، دخانیات استعمال نمایند یا خوراکی یا آشامیدنی میل‌کنند و استفاده از هرگونه وسایل و تجهیزات مانند تلفن همراه که باعث انحراف ذهنی و رفتاری راننده گردد ممنوع است.

او اضافه کرد:رانندگان موظفند در هر حال به طور کامل به جلو توجه داشته باشند.

سرهنگ کهزادی یادآورشد:سفری ایمن نیازمند رعایت حقوق دیگران و قوانین است.

انتهای پیام/ د

استراحت رانندگان برای جلوگیری از تصادفات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.