محمود محمدیان عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی ودبیر علمی جشنواره برند محبوب
در گفتوگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد:بحث برند در دو دهه در کشور مطرح شده است و بسیاری از سازمانها وهمکارانمان در حوزههای مختلف در این حوزه کار و تلاش میکنند.
او افزود: شرکتها نسبت به این موضوع حساس شده اند و ما هم در حوزه رشتههای بازاریابی در داخل دانشگاه ها به این موضوع میپردازیم، کلاسهای پایه حوزه بازاریابی و کسب و کار در داخل برخی از دانشگاهها در حال برگزاری بوده و این در حالی است که متاسفانه کشور ما این موضوع را به صورت عامه مورد اهمیت قرار نداده است.
لزوم تاسیس رشته برندینگ در دانشگاه ها
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به برگزاری کلاسهای بازاریابی ادامه داد: دانشگاهها باید به این موضوع توجه ویژهای را داشته باشند تا رشتههایی تحت عنوان برندینگ تاسیس شود و بهتر است که کل حوزه تدریسی رشته بازاریابی در دانشگاهها به برندینگ تعلق پیدا کندتا برندهای جدید ایرانی تولید شود.
محمدیان با اشاره به بحث برندینگ تصریح کرد: این بحث در کشورهای غربی به ویژه آمریکا توجه خیلی از شرکتها را به خود جلب کرده است چرا که باعث شده است تا دانشگاهها متوجه شوند که میتوانند فعالیتهای بسیاری در این حوزه انجام دهند از جمله حضور اساتیدی که بصورت تخصصی در این حوزه فعالیت کنند، کتابهایی که به صورت تخصصی در این حوزه مینویسند یا مقالههای متعددی که در این زمینه به رشته تحریر در می آورند.
او گفت: در کشورمان ایراندر این زمینه کارهای بسیاری انجام شده است، اما ما با کشورهای توسعه یافته فاصله داریم، جشنوارهها کمک میکنند تا ذهن صاحبان صنعت حساستر شود و توجه بیشتری در تعامل با دانشگاهها نشان دهند.
او ادامه داد:در بسیاری از مواقع صنعت تاثیرگذار است از این رو ما میتوانیم با برگزاری جشنوارهها و تبلیغ و انتشار اخبار آنها صنعتگران و دانشگاهیان بیشتری را به این حوزه دعوت کنیم تا در سالهای آینده برندهای ایرانی جدید و برندهایی را که تنها الان هم در عرصه ملی داریم در عرصههای جهانی داشته باشیم.
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی افزود:ما باید بتوانیم موفق عمل کنیم تا تحولات جهانی به صورت تخصصی در رشتههای بازاریابی پس از تدریس؛ اجرا کنیم.
بومی سازی مفهوم برند برای مصرف کننده
او ادامه داد:خیلی از دانشجوهایی که در این زمینه مقاله دادند ثبت و شناسایی کردیم تا بحث برندینگ با یک مفهوم بومی به مصرف کننده ایرانی انتقال پیدا کند.
محمدیان تصریح کرد: دانشگاهها بخش زیادی از مطالب پایان نامهها را به این سمت سوق میدهند تا مقالهی دانشگاهی که با اشاره به موضوع برندینگ حساس تر و تاثیرگذار تر در عملکرد بین المللی شرکتها داشته باشدو مورد تقدیر قرارگیرد و آن را به مرحله اجرایی دربیاوریم.
انتهای پیام/