سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد از ذبح بیش از سه هزار و ۶۰۰ رأس دام در مهاباد با نظارت دامپزشکی این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، عباس آغاز سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد گفت: سه هزار و ۶۸۳ رأس دام سبک و سنگین نیمه نخست امسال در کشتارگاه این شهرستان با نظارت کارشناسان دامپزشکی به صورت بهداشتی ذبح شده است.

او افزود: این دام‌های ذبح شده شامل یکهزار و ۶۵۱ رأس دام سنگین و سه هزار و ۳۲ رأس دام سبک بوده که گوشت آن‌ها با نظارت کارشناسان شبکه دامپزشکی وارد بازار‌های مصرف این شهرستان شد.

آغاز تصریح کرد: در کشتارگاه دام بازرسان در سه مرحله قبل از کشتار، حین و پس از کشتار بر لاشه دام نظارت کرده و در صورت مشاهده هرگونه علایم بیماری، گوشت دام را از چرخه مصرف خارج می‌کنند.

او با بیان اینکه فرآورده‌های خام دامی که در کشتارگاه با نظارت بازرسان این شبکه ذبح شده و مهمور به مُهر دامپزشکی باشد، به طور کامل سالم و بهداشتی است، از شهروندان خواست از خرید گوشت دام از قصابان دوره‌گرد و گوشت‌هایی که مهمور به مهر دامپزشکی نباشند، خودداری کنند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان مهاباد اضافه کرد: کارشناسان این شبکه امسال یکهزار و ۲۳۰ مورد از مراکز پخش و توزیع فرآورده‌های گوشتی بازرسی و ضمن کشف و ضبط دو هزار و ۵۰۰ کیلوگرم فرآورده دامی غیرقابل مصرف، ۵۰ متخلف عرضه‌کننده این مواد پروتئینی غیر بهداشتی را به مراجع قضایی معرفی کردند.

آغاز افزود: این مقدار فرآورده‌های دامی شامل گوشت سفید و قرمز و آلایش‌های دامی است که به دلیل انقضای تاریخ مصرف و رعایت نکردن شرایط نگهداری از ۲۰ واحد صنفی شهرستان مهاباد کشف و ضبط و امحاء شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

انتهای پیام/ج

ذبح سه هزار و ۶۸۳ رأس دام سبک و سنگین در شهرستان مهاباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.