مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از دستگیری ۱۷ حفار غیرمجاز در استان در سه ماهه دوم امسال خبر داد.

دستگیری ۱۷ حفار غیرمجاز در استان ایلام

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، عبدالمالک شنبه زاده مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام امروز ۲۳ مهر ۹۸ با اشاره به ۱۳۵۰ مورد بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی استان در سه ماهه دوم سال جاری، گفت: در جریان این بازدید‌ها ۱۷ حفار غیر مجاز آثار تاریخی دستگیر شدند.

او افزود: این افراد به دلیل تخلفات حفاری‌های غیرمجاز طی ۲۴ مورد حفاری در شهرستان‌های ایلام، آبدانان، مهران، دهلران در سه ماهه دوم امسال با همکاری نیروی انتظامی دستگیر شدند.

شنبه زاده با بیان اینکه افراد دستگیر شده بعد از تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل داده شدند، افزود: با همکاری پرسنل نیروی انتظامی استان از حفاران غیرمجاز، ۷ دستگاه فلزیاب، ۵ قلم شی تاریخی کشف و ضبط شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی ایلام تاکید کرد: هرگونه حفاری و کاوش برای دستیابی به اشیای تاریخی ممنوع بوده و جرم محسوب می‌شود و فرد خاطی در صورت استفاده از فلزیاب به اشد مجازات مقرر در قانون محکوم خواهد شد.

او آثار فرهنگی و تاریخی را شهود تمدن، سند هویت و افتخار ملی دانست و خواستار صیانت از آن‌ها توسط همه اقشار مختلف اجتماعی شد.

انتهای پیام/غ

دستگیری ۱۷ حفار غیرمجاز در استان در سه ماهه دوم امسال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.