رئیس پلیس راهور استان: تردد وسایل نقلیه سنگین در شهر ممنوع است و متخلف جریمه می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، سرهنگ عباسی رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی با اشاره به حادثه رانندگی روز شنبه هفته جاری گفت: قانونگذار، تردد وسایل نقلیه سنگین در داخل شهر را محدود کرده و توقف خودرو‌های سنگین در شهر ممنوع است.

روز شنبه در اثر برخورد یک دستگاه اتوبوس برون شهری با موتورسیکلت در بلوار مسافر بیرجند، راننده جوان موتورسیکلت در دم جان باخت.

سرهنگ عباسی با اشاره به اینکه علت این حادثه قصور اتوبوس در گردش غلط بوده است افزود: دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید زیرساخت‌های لازم را ایجاد کنند و در ورودی شهر‌ها پارکینگ‌ها و توقفگاه‌هایی برای خودرو‌های سنگین راه‌اندازی شود.

او با بیان اینکه حوادث امسال خودرو‌های سنگین استان، ۵۰ درصد در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است گفت: رانندگان خودرو‌های سنگین هیچ گونه مجوزی برای پارک کردن در زمین‌های خاکی داخل شهر ندارند.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی با اشاره به اینکه سازمان حمل و نقل شهری باید پارکینگ داشته و اداره مسافربری نیز در خارج از شهر مکانی برای پارک این گونه خودرو‌ها فراهم کند افزود: مصوبه‌ای نیز در نظر گرفته شده است که تمام زمین‌های خاکی مربوط به هر سازمانی باید حصارکشی و دیوارکشی شود تا کسی در آن ورود نکند.

سرهنگ عباسی گفت: هم‌استانی‌ها می‌توانند تخلفات رانندگی را به شماره تماس ۱۱۰ اعلام کنند تا همکاران پلیس راهور با حضور محسوس و یا غیرمحسوس در محل حاضر شوند.

رئیس پلیس راهور خراسان جنوبی با بیان اینکه در شورای ترافیک شهر نیز مطرح شده که روگذری در بلوار شهید ناصری بیرجند احداث شود گفت: سازمان‌های متولی باید در کنار پلیس برای تامین زیرساخت‌ها پای کار باشند و برای برطرف کردن خواسته‌های به حق مردم کمک کنند.

او افزود: بسیاری از تعمیرگاه‌های سنگین در داخل شهر هستند و پیگیری می‌شود تا صنوف آلاینده و مزاحم به خارج از شهر منتقل شوند.

انتهای پیام / ط آ

افزایش۵۰ درصدی حوادث خودرو‌های سنگین در استان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.