فرماندار هشترود بر ضرورت و اهمیت مسئله نشاط و شادابی اجتماعی دربین جوانان جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، امینیان فرماندار هشترود در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با اشاره به ضرورت و اهمیت مسئله نشاط و شادابی اجتماعی خصوصا برای جوانان در جامعه گفت: نشاط حاصل احساس رضایت پایدار فرد از وضعیت خود در جامعه می‌باشد.

او همچنین از اداره ورزش و جوانان خواست تا نسبت به راه‌اندازی سازمان‌های مردم نهاد و NGO‌ها در حوزه امور مربوط به جوانان اقدام کرده و تحلیل آماری دقیقی از وضعیت (اشتغال، ازدواج، تحصیل و ...) جوانان تا جلسه آینده ارائه نماید.

امنیان گفت: وجود کلینیک‌های مشاوره ازدواج و طلاق ظرفیت بسیار مهمی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است.

او گفت: در امور جوانان نیازمند تغییرنگاه به سمت شغلهاى جدید و پایدار در بخش خدمات از جمله فناورى اطلاعات، گردشگری، شرکت هاى دانش بنیان می‌باشیم.

او گفت: برای اولین بار در سطح استان در هشترودقبل از ازدواج ۶ ساعت جلسه شامل مشاور حقوقی، روان شناختی و احکام و اخلاق برای زوجین برگزار خواهد شد.

امنیان افزود: ۹۰ دقیقه از این ۶ ساعت جلسه بهداشتی , ۴۵ دقیقه جلسه حقوقی , ۹۰ دقیقه جلسه روان شناختی و ۹۰ دقیقه هم جلسه احکام و اخلاق خواهد بود.

او خواستار تقویت امید به زندگی در جوانان را از مسئولین خواستار شد و افزود: توجه به بخش کلاس‌های کارآفرینی و دانش‌های فن آوری باید در اولویت باشند.

امینیان با بیان اینکه در بسیاری از اوقات برنامه‌هایی که به منظور ساماندهی امور جوان تنظیم می‌شود متناسب با مقتضیات روز نبوده گفت: این مسئله ریشه در ناآگاهی برنامه ریزان از مسائل و مشکلات جوانان و عدم شناخت درست مدیران از تغییرات در جهان امروز دارد.

او افزود: اینکه در جلسات ستاد ساماندهی امور جوانان دستگاه‌ها به ارائه گزارش عملکرد ذاتی خود می‌پردازند نشان می‌دهد همچنان با فلسفه تشکیل جلسات که ارائه نظرات کارشناسی و تخصصی پیرامون راه‌های برون رفت از مشکلات (اشتغال، ازدواج، اوقات فراغت و ...) جوانان هست بیگانه هستند.

او گفت: بار‌ها نسبت بر حضور خود جوانان از قشر‌های مختلف به منظور ارائه نظرات و دیدگاه هایشان در جلسات تاکید کرده ایم، اما متاسفانه این مسئله به فراموشی سپرده می‌شود.

اوافزود: مادامی که فاصله بین ما و جوانان برداشته نشود قادر به حل مشکلات موجود در این حوزه نخواهیم بود و این فاصله پر کردنی نیست مگر با پیشگام شدن برای گفتگو با خود آنان و دعوت از آنان به منظور حضوری فعال و مشارکت جویانه جهت حل مشکلاتشان.

فرماندار هشترود با بیان اینکه امروز مشکل عمده و اصلی ما در امور مربوط به جوانان مسئله اشتغال آن‌ها می‌باشد گفت: در سال‌های گذشته عمده اشتغال به ترتیب در بخش صنعت، کشاورزی و سپس امور خدماتی بوده است

او گفت: امروز نیازمند ایجاد تغییر در نگاه به سمت اشتغال گردشگری، مشاغل خدماتی و دانش‌های جدید (استارت آپ‌ها، فناوری‌های نو و ..) می‌باشیم که اخیرا رهبر معظم انقلاب در بازدیدی که از شرکت‌های دانش بنیان و فناوری‌های برتر داشتند بر حرکت به سمت دانش روز در عرصه فناوری تاکید کردند.

 

انتهای پیام/ش

تاکید بر تقویت امید به زندگی در جوانان

برچسب ها: جوانان ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.