نخست وزیر فرانسه اعلام کرد تصمیم اخیر ترکیه و آمریکا در سوریه سبب تجدید حیات گروه تروریستی داعش خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «ادوار فیلیپ» نخست وزیر فرانسه امروز سه شنبه اعلام کرد تصمیم اخیر ترکیه و آمریکا در سوریه، عواقبی جدی در منطقه به همراه خواهد داشت و این اقدام آن‌ها بطور حتم به تجدید حیات داعش در ترکیه و سوریه منجر می‌شود.

 نخست وزیر فرانسه در پاسخ به پرسش‌های پارلمان این کشور گفت: این، اقدامی ویرانگر برای امنیت ما و احیای اجتناب ناپذیر داعش در شمال شرقی سوریه و شاید شمال غربی عراق خواهد بود.

ادوار فیلیپ همچنین واشنگتن را متهم کرد که با تصمیم خود برای خروج هزار سرباز از سوریه، به ترکیه اجازه حمله داده و آن را تقویت کرده است.

ترکیه روز چهارشنبه هفته گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، سوریه ، فرانسه ، ترکیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۱:۳۴ ۲۴ مهر ۱۳۹۸
هی ادوار فیلیپ: حالت خوب است؟ آخه عقل کل نگفته خود پیداست که وقتی با یک سناریوی از قبل طراحی شده و در یک دعوای زرگری سیاسی بین ترکیه و آمریکا( هم پیاله گان و هم کاسه های سابق) از یکطرف ترکیه حمله میکند و از طرفی دیگر آمریکا در همان مناطق درگیری پایگاههایش را ترک میکند و همزمان ترامپ دستور نجات زنان داعشی را که کارخانه تولید و موالید داعش هستند را صادر کرده و این زنان را هلی برن کرده نجات میدهند از طرفی دیگر همزمان ترکیه با اذعان به اینکه در کدام کمپ و زندان مردان داعشی زندانی هستند منطقه را بمباران و گلوله باران میکند بطوری که تمام مردان داعشی نجات و فراری داده میشوند و باز ارتش سنتکام آمریکا این مردان داعشی را به زنان داعشی رسانده تا نسل جدید داعش در "دوران ترامپیسم" متولد شود و زایشگاههای داعش در کنار تمام پایگاههای ارتش سنتکام آمریکا با چتر حمایتی احیاء شود.....و این در حالی است که در جنگی هشت ساله سوریه و عراق در مبارزه با تروریستهای کرایه ای داعش به نقطه ای رسیده بودند که داعش و القاعده و شاخه های منشعب از آنان میرفت که خشک شود و ریشه ای از بین بروند و امحاء کامل بشوند......حالا با این تحلیل اظهر من الشمس که هر کسیکه کمترین اطلاعی از سیاست و روابط بین الملل داشته باشد قبل از اینکه تو به مغزت فشار بیاوری با شرایط اوضاع و احوال منطقه به نتیجه ای که تو به مغزت فشار آورده ای رسیده بوده و تو "شق القمرفکری" نکرده ای......
بنابراین فکر نکن کشف مهم و تازه ای کرده ای آره باباجان.........
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۸
ان شا الله همین داعش دامن ترکیه وآمریکایی ها رو بگیره
آخرین اخبار