وزیر خارجه فرانسه هدف میانجیگری پاریس میان تهران و واشنگتن را متقاعد کردن ایران برای پایبندی به تعهداتش در توافق هسته‌ای عنوان کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه لوفیگارو، ژان ایو لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه هدف میانجیگری پاریس میان تهران و واشنگتن را متقاعد کردن ایران برای پایبندی به تعهداتش در توافق هسته‌ای و بحث درباره موضوعات منطقه‌ای و آینده برجام عنوان کرد.

بر این اساس، لودریان گفت: امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در بیاریتز و سپس در نیویورک کوشید ابتکاراتی را برای تنش زدایی و ایجاد چارچوب برای گفتگو میان حسن روحانی و دونالد ترامپ ایجاد کند.

وی افزود: هدف ما از این میانجیگری در گام نخست این بود که ایران دوباره به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای باز گردد. همچنین قرار بود درباره بحران‌های منطقه‌ای و آینده برجام پس از سال ۲۰۲۵ گفتگو شود.

وزیر خارجه فرانسه تاکید کرد: در گام‌های بعدی تحریم‌های آمریکا به تدریج رفع می‌شود. با این وجود، تنگنا‌های سیاسی بیشتر شده است، زیرا ایران تهدید کرده است از اوایل ماه نوامبر تعهدات بیشتری ذیل برجام را نقض خواهد کرد.

لودریان تصریح کرد: دو طرف باید مذاکره را در اولویت خود قرار دهند، زیرا هم آمریکا و هم ایران نمی‌خواهند تنش‌های کنترل نشده افزایش یابد. با گذشت زمان فشار‌ها تشدید خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: فرانسه ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
آمریکا نمیخواهد تنش را اتفاقا آمریکا دنبال تنش میباشد تا از اب گل الود ماهی بگیرد و همچنین نوکران او مثل فرانسه
آخرین اخبار