مدیر نظارت بر مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی یزدگفت:درج ادعا‌های درمانی بر روی محصولات غذایی مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

اغفال مصرف کنندگان با درج ادعای درمانی بر روی محصولدکتر رضا مورکیان. مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ،گفت:  درج ادعا‌های درمانی بر روی محصولات غذایی و آشامیدنی مورد تایید وزارت بهداشت نیست و به نوعی اغفال مصرف کننده محسوب می‌شود.

او با اشاره به اینکه مصرف کننده باید از ترکیبات تشکیل دهنده محصول مطلع باشد، افزود: علاوه بر ترکیبات اصلی محصول غذایی، مواد فرعی و افزودنی که ممکن است بر روی سلامت مصرف کننده تاثیر گذار باشد نیز باید به صورت هشدار بر روی محصول درج شود.

مورکیان اظهار داشت: در صورت استفاده از اسانس به عنوان طعم دهنده محصولات غذایی، چاپ تصویر میوه آن بر روی بسته بندی محصول، تضییع حقوق مصرف کننده بوده و تخلف محسوب می‌شود.

مدیر نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد افزود: بر اساس استاندارد‌های تعریف شده، تولید کنندگان ملزم به نشانه گذاری رنگ تغذیه‌ای که میزان چربی، نمک، قند و انرژی محصول را مشخص می‌کند، هستند.

مورکیان با بیان اینکه نشانه گذاری رنگ تغذیه‌ای با سه رنگ قرمز، نارنجی و سبز مشخص می‌شود، گفت: رنگ قرمز به معنای مقدار بیش از حد، نارنجی مقدار متوسط و رنگ سبز، نشانه نداشتن محدودیت برای مصرف کننده است.

او ادامه داد: هر واحد تولیدی ملزم به درج نام شرکت، نام تجاری محصول، نام فرآورده و وزن بر روی بسته بندی محصول است.

انتهای پیام/ غ

درج ادعای درمانی بر روی محصول، اغفال مصرف کننده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.