العالم در گزارشی استقرار نیروهای ارتش سوریه در «منبج» به منظور مقابله با تجاوز ترکیه را تحسین کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، استقرار نیرو‌های ارتش سوریه در منبج که با استقبال اهالی این منطقه روبه‌رو شده است به ارتش امکان می‌دهد با عبور از فرات و انتقال به مناطق شرقی فرات جلوی گسترش نفوذ نیرو‌های ترکیه در نوار مرزی و اشغال سراسر نوار مرزی را بگیرد.

نیرو‌های ارتش سوریه برای مقابله با تجاوزات ارتش ترکیه، در همه مناطق منبج و روستا‌های آن در حومه شرقی حلب مستقر شدند. حضور نیرو‌های ارتش سوریه با استقبال گسترده اهالی این مناطق روبه‌رو شد (اینجا). در همین حال ائتلاف تحت فرماندهی آمریکا پس از ورود نیرو‌های ارتش سوریه به منبج، خروج نیرو‌های خود را از آنجا اعلام کرد.

متجاوزان با وجود ارتش قدرتمند سوریه در این کشور جایی ندارند

خبرنگار این شبکه در سوریه در گزارشی با اشاره به حرکت نیرو‌های ارتش سوریه به سمت منبج و استقرار در مناطق مختلف آن افزود: این نیرو‌ها در همه مناطق منبج و روستا‌های آن در منطقه‌ای به وسعت هزار و ۳۰ کیلومتر مربع از مناطق حومه شرقی حلب مستقر شده و تعدادی از تاسیسات حیاتی را در مناطقی که دولت سوریه از هشت سال پیش تا کنون وارد آنجا نشده بود، تحت کنترل خود درآوردند.

یکی از نیرو‌های ارتش سوریه گفت: ”ما نیرو‌های ارتش سوریه هستیم که اکنون در شرق منبج حضور داریم. حضور ما به درخواست اهالی منطقه و برای مقابله با نیرو‌های ترکیه و جلوگیری از هرگونه حمله به این مناطق است“.

بیشتر بخوانید: استقرار نیرو‌های روسیه در شمال شرق سوریه

در ادامه گزارش آمده است: اهالی منبج با در دست گرفتن پرچم سوریه به استقبال نیرو‌های ارتش آمدند. اهالی این مناطق قبلا از طریق سران عشایر عربی برای دولت سوریه پیام ارسال کرده و تمایل خود را برای ورود دولت به این منطقه و بازگشت منطقه به آغوش سوریه و دولت آن اعلام کرده بودند.

یکی از اهالی منطقه گفت: ”از ارتش و دولت سوریه استقبال می‌کنیم. طی هشت سال گذشته با وطن (سوریه) هیچ ارتباطی نداشتیم و در این مدت حوادث زیادی را تجربه کردیم و امروز الحمدلله به آغوش کشور بازگشتیم“.

متجاوزان با وجود ارتش قدرتمند سوریه در این کشور جایی ندارند

خبرنگار العالم ادامه داد: مهمترین هدف از استقرار نیرو‌های ارتش سوریه در این منطقه مقابله با ارتش ترکیه است و علاوه بر این موقعیت راهبردی منبج به ارتش سوریه امکان می‌دهد با از رود فرات برای رفتن به مناطق شرقی عبور کند و خود را به مرز‌های سوریه و ترکیه در نزدیک عین العرب برساند تا جلوی گسترش نفوذ ترکیه را در این مناطق که هدف از آن اشغال سراسر نوار مرزی است، بگیرد.

ترکیه اخیرا با طرح ادعای «مبارزه با تروریسم»، عملیات تجاوزکارانه خود را در شمال شرق سوریه آغاز کرده است. این در حالی است که سوریه این اقدام آنکارا را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت خود خوانده است.

آنکارا از چهارشنبه هفته گذشته، عملیات موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه با هدف آنچه «ایمن کردن مرز‌های کشور بوسیله پاکسازی عناصر تروریستی، تضمین بازگشت امن پناهجویان و حفظ تمامیت ارضی سوریه» می‌خواند، آغاز کرد.

این عملیات یک روز پس از آن آغاز شد که رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تصمیم آمریکا برای خروج نظامیانش از شمال سوریه خبر داد. اقدامی که چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز این عملیات بود. شبه‌نظامیان کُرد که جزء ائتلاف به اصطلاح بین‌المللی آمریکا بودند، چنین اقدامی را «خنجر از پشت» توصیف و همکاری نظامی خود با آمریکا را متوقف کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار