مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی، استانی پیشرو در حوزه فرهنگی و بویژه کتاب و کتابخوانی است.

خراسان رضوی پیشرو در عرصه کتابخوانیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت الاسلام علی اکبر سبزیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی در اولین جلسه مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی در مشهد با اشاره به اینکه خراسان رضوی پیشرو در حوزه فرهنگی و بویژه کتاب و کتابخوانی است، گفت:  با تمام این اوصاف کشور ما در حوزه کتاب و کتابخوانی عمومی با مشکلاتی مواجه است و در خراسان رضوی نیز وجود پروژه‌های نیمه تمام کتابخانه‌ای در شهر‌ها و روستا‌ها و مناطق محروم استان از این مشکلات محسوب شده و ورود خیران و نیک اندیشان استان در این عرصه راه رابرای گشایش فرهنگی و ارتقا فرهنگی استان فراهم می‌کند.

او تصریح کرد: وجود پروژه‌های نیمه تمام و نیاز بسیاری از کتابخانه‌ها به تجهیز منابع کتابخانه‌ای دو مولفه‌ای هستند که نیاز به تشکیل این مجمع و فعالیت آنرا دو چندان می‌کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی گفت: راه اندازی کتابخانه‌های سیار در پیشبرد اهداف کتابخانه‌ای تاثیر بسزایی دارد و یک کتابخانه سیار با فعالیت در مناطق مختلف به جای چندین کتابخانه ثابت محسوب می‌شود و راه اندازی این قبیل کتابخانه از مسیر این مجمع دست یافتنی است.

حجت الاسلام سبزیان ازفعالیت کتابخانه سیارسردار شهید ابوالفضل روشنک و کتابخانه شهدای مدافع حرم در منطقه حاشیه شهر مشهد و کارکرد فرهنگی وسیع این دو کتابخانه به عنوان نمونه‌هایی از فعالیت‌های فرهنگی و کتابخانه‌ای در استان یاد کرد و ادامه داد:امیدوارم تشکیل این انجمن و مصوبه‌ها و فعالیت‌های آن در حوزه کتابخانه‌های عمومی کمکی شایان و تاثیرگذار در ارتقا سطح معلومات و آگاهی و مهارت افزایی در خراسان رضوی باشد.

محمد حسین روشنک مدیرعامل مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: چندین سال قبل که برای اولین بار به جلسه انجمن خیرین کتابخانه ساز دعوت شده بودم تعریف کاملی از خیرین حوزه کتاب و چگونگی تاثیرگذاری آن‌ها بر حوزه فرهنگ نداشتم، ولی حالا و بعد از چند سال، از اینکه در این حوزه فعالیت می‌کنم و شاهد حضور کودکان و نوجوانان در کتابخانه‌ها و استفاده آنان از کتابخانه‌های خیرساز برای ارتقا علمی و رشد آگاهی و دانایی هستم.

او مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی را تلفیقی از انجمن خیرین کتابخانه ساز مشهد و انجمن خیرین کتابخانه ساز خراسان رضوی دانست و تصریح کرد: این مجمع با هدف گسترش فعالیت و تجمیع برنامه‌ها و اهداف به صورت یک مجمع فعالیت خواهد کرد.

مدیرعامل مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی گفت:این عرصه فرهنگی یک فعالیت باارزش و مطلوب، با لذت و حس خوب دنیوی و اجر و ثواب اخروی است.
 
انتهای پیام// ز.م

اولین جلسه مجمع خیرین توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی خراسان رضوی در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.