افتتاح یک طرح مخابراتی در رشت

طرح FTTH فیبر نوری امروز در شهر صنعتی رشت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، محمدرضا راد مرد توانا، جانشین معاونت تجاری مخابرات گیلان گفت: طرح FTTH فیبر نوری امروز در شهر صنعتی رشت افتتاح شده است.
او افزود: برای اجرای این طرح که ۹۵ کیلومتر طول دارد، ۵ میلیارد تومان هزینه شد تا ۱۷۰ واحد صنعتی و تولیدی به اینترنت با سرعت بالا و بهترین کیفیت متصل شود.

جانشین معاونت تجاری مخابرات گیلان با بیان اینکه این نخستین شهرک و یا شهر صنعتی ایران است که به طرح FTTH فیبر نوری تا منزل مجهز شده است، اظهار داشت: گیلان ۳ هزار مشترک فیبر نوری دارد که ۲ هزار و ۵۰۰ مشترک در شهر رشت است.

راد مرد توانا با بیان اینکه استفاده از فیبر نوری به دلیل هزینه کمتر، کیفیت و سرعت بالا انتقال اطلاعات در حال افزایش است، تصریح کرد: در نظر داریم که مشترکان فیبر نوری در گیلان را به ۳۰ هزار برسانیم.

مهدوی، مدیرعامل شهر صنعتی رشت هم با بیان اینکه با افتتاح طرح FTTH فیبر نوری تا منزل در هزینه‌های اینترنت واحد‌های صنعتی و تولیدی صرفه جویی می‌شود، گفت: هزینه دسترسی به اینترنت از طریق فیبر نوری برای هر واحد کمتر از یک میلیون تومان است در حالی که در گذشته این مبلغ بین ۸ تا ۱۰ میلیون تومان بود.

انتهای پیام/ع

افتتاح طرح FTTH فیبر نوری شهر صنعتی رشت با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال

برچسب ها: مخابرات ، اینترنت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.