غیبت نمایندگان مجلس افغانستان به یک چالش جدی در این نهاد تبدیل شده است.

چالش بزرگ مجلس افغانستان؛ در شش ماه گذشته فقط 5 بار نصاب مجلس کامل بوده استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که بیش از دو ماه از آغاز دور هفدهم مجلس افغانستان می‌گذرد، این مجلس هنوز هم با چالش بزرگ غیبت نمایندگان مواجه است.

بر اساس آخرین گزارش بنیاد فیفا به عنوان ناظر بر مجلس افغانستان، در شش ماه گذشته فقط 5 بار نصاب مجلس این کشور تکمیل بوده است. حد نصاب مجلس افغانستان در نشست‌های علنی 126 نماینده از مجموع 250 است.

شماری از نمایندگان با انتقاد تند از غیبت های نمایندگان خواستار تعدیل اصول وظایف داخلی مجلس و اتخاذ تدابیر شدید انظباطی شدند.

احمد شاه رمضان، معاون دوم مجلس افغانستان ضمن انتقاد از عدم حضور نمایندگان گفت که کمیسیون امنیت داخلی این مجلس سه ماه است که نمی تواند یک ماده قانون ثبت و احوال نفوس را آماده تصویب کند.

غلام حسین ناصری، دیگر عضو مجلس نیز اظهار داشت: غیبت نمایندگان به شدت حیثیت مجلس را نزد مردم افغانستان خدشه دار کرده است.

میر رحمان رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان افغانستان نیز دستور داد تا پس از این همه روزه فهرست نمایندگان غایب از طریق رسانه‌ها به مردم افغانستان اعلام شود تا مردم بدانند که نمایندگان شان در مجلس حضور دارند یا خیر.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار