مدیرکل امور شهری و امور شورا‌های استانداری فارس گفت: طبق قانون شورا بر وظایف شهردار نظارت دارد و نه بر اختیارات او.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، کهندل مدیرکل امور شهری و امور شورا‌های استانداری فارس در مراسم تکریم و معارفه شهرداران صدرا با بیان اینکه نشانه‌های فرد صادق این است که به باور‌های دینی که ادعایشان را دارد، پایبند باشد، اظهار کرد: در نوشتار و گفتار صادق باشیم، خودمان را در محضر خدا ببینیم و به زبان امروزی اهل کلاه گذاشتن سر مردم نباشیم.

او با بیان اینکه شهرداری و شورای شهر همه به مردم متعلق هستند، ادامه داد: این پست‌ها و مقام‌ها همه استیجاری هستند، پست‌های ما یک حق نیست بلکه یک تکلیف است و ما باید امانتدار پست‌ها و مقام هایمان باشیم.

کهندل با اشاره به وجود ۱۰۶ شهرداری و شورای شهر در استان فارس، افزود: ما باید جایگاه استان، شهر و جایگاه اداری خود را به امانت حفظ کنیم.

مدیرکل امور شهری و امور شورا‌های استانداری فارس با بیان ینکه شهرداری دارای مشکلات و تنش‌های زیادی است و باید با مشارکت مردم نهادینه بشود، ادامه داد: امانت دار مال مردم باید باشیم چرا که یک سر سوزن هم در شهرداری متعلق به کل مردم است.

او با بیان اینکه طبق قانون شوراء ناظر بر وظایف شهردار است و نه بر اختیارات شهردار، افزود: شهردار رئیس سازمان شهرداری و وکیل شورا در این سازمان است.

کهندل با اشاره به اینکه سرلوحه استاندار فارس قانون است، تصریح کرد: بگذاریم شهردار در حوزه اختیاراتش در چار چوب قانون کار کند.

مدیرکل امور شهری و امور شورا‌های استانداری فارس گفت: شورا و شهرداری مثل دو قطار کنار هم هستند که در ریل خودشان باید حرکت کنند و مداخله در ریل‌های همدیگر باعث سقوط هر دو می‌شود.

او با بیان اینکه در دفتر شهری مدافع شوراء و شهردار های خوب هستیم که در حوزه شهر صدرا مردم خوب شهر صدرا شایسته خدمت شبانه روزی هستند، ادامه داد: اعتماد مردم دوباره احیاء و بازسازی شود.

انتهای پیام/چ

صحبت های مدیرکل امور شهری و امور شورا‌های استانداری در مراسم تکریم و معارفه شهرداران صدرا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار