صفحه مجازی نوجوان وابسته به دفتر حفظ و نشرآثار حضرت آیت الله خامنه‌ای، تحلیل حکیمانه  ۴۶ سال پیش رهبرمعظم انقلاب درباره مراسم پیاده روی اربعین را منتشر کرد.

تحلیل ۴۶ سال پیش رهبرمعظم انقلاب درباره مراسم اربعین

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، این روزها با نزدیک‌تر شدن به اربعین حسینی،  سرزمین عراق میزبان خیل عاشقانی است که از گوشه و کنار دنیا آمدند تا عشق و ارادت خود را به اهل بیت (ع)  ابراز کنند.

از این رو همزمان با ایام اربعین حسینی صفحه مجازی نوجوان وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای ،تحلیل حکیمانه  ۴۶ سال پیش رهبرمعظم انقلاب درباره مراسم پیاده‌روی اربعین را منتشر کرد.

در متن کامل این پست آمده است:

«۴۶ سال پيش، آقا در تاريخ ۱۳۵۲/۱۲/۲۴ در سلسله جلساتی در مسجد امام حسن(علیه‌السلام) مشهد، به‌ مناسبت تقارن با شب اربعين حسيني(علیه‌السلام)، تحليلی تاريخی و جامع از چرايی اهميت زيارت اربعين ارائه می‌دهند. بخش‌هایی از این تحلیل را با هم می‌خوانیم:

کنگره جهانی اربعین

يک کنگره‌ جهانی لازم بود براى شيعيانِ روزگار ائمّه(ع). اين کنگره‏‌ جهانى را معيّن کردند، وقتش را هم معيّن کردند؛ گفتند در اين موعدِ معيّن، در آن کنگره هرکس بتواند شرکت کند. آن موعد، روز اربعين است؛ و جاى شرکت، سرزمين کربلا است؛ چون روح شيعه روح کربلائى است، روح عاشورائى است؛ در کالبد شيعه تپش روز عاشورا مشهود است.

تا قلب دشمن...

شيعه هرجا که هست دنباله‌‏روِ عاشوراى حسين است. اين است که مى‏‌بينيم همه جا اين تپش‌هايى که در شيعه مکشوف شده، از آن مرقد پاک ناشى است؛ اينها شعله‌‏هايى بوده که از آن روح مقدّس و پاک و از آن تربت عالى‏‌مقدار سرکشيده؛ به جان‌ها و روح‌ها زده؛ انسان‌ها را به گلوله‌‏هاى داغى تبديل کرده و آنها را به قلب دشمن فرو برده.

سرزمین خاطره ها

بنابراين، مسئله‌‏ اربعين يک مسئله‌‏ مهمّى است. اربعين يعنى ميعاد شيعيان در يک کنگره‌‏ بين‌‏المللى، جهانى، در يک سرزمينى که خود آن سرزمين خاطره‌‏انگيز است؛ سرزمين خاطره‌‏ها است؛ خاطره‌‏هاى باشکوه، خاطره‌‏هاى عظيم؛ سرزمين شهدا، مزار کشته‌‏شدگان راه خدا. اينجا جمع بشوند پيروان تشيّع، و دست برادرى و پيمان وفادارىِ هرچه بيشتر ببندند. اين اربعين است.»

انتهای پیام/

بیانات رهبر انقلاب درباره مراسم اربعین

برچسب ها: رهبر انقلاب ، اربعین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار