نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: می‌توان با بهره‌گیری از روحانیون بصیر، انقلابی و دلسوز بسیاری از مشکلات حقوقی جامعه را به صورت کدخدامنشی در داخل مسجد حل و فصل کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،   آیت‌الله مصطفی علما نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه پیش از ظهر امروز در دیدار با حقوقدانان بسیجی استان، اظهار داشت: مسئله قضا، حقوق، وکالت و حکم بودن بسیار مهم و دقیق است و این موارد در اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است.

نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: تقویت حاکمیت اسلام به نفع مردم است هر چند مردم آنچنان به این مهم واقف نباشند.

او  با اشاره به اهمیت حفظ حرمت مردم در موضوع‌های مختلف حکومتی، افزود: اسلام به سه موضوع اهمیت بالایی می‌دهد، اول خون، دوم اموال و سوم آبروی مردم، لذا باید حفظ حرمت مردم در موضوعات حقوقی به شدت لحاظ شود.

علما تاکید کرد: در روزگار گذشته خیلی از دعاوی حقوقی با دخالت علما به صورت کدخدامنشی در داخل مسجد حل و فصل می‌شد، الان هم می‌توان با بهره‌گیری از روحانیون بصیر، انقلابی و دلسوز بسیاری از مشکلات حقوقی جامعه را به سر انجام رساند.

امام جمعه کرمانشاه افزود: همه این موارد از طریق مسجد محوری برای دعاوی حقوقی قابل حل شدن است، لذا طرح رئیس قوه قضائیه که هر مسجد یک حقوق‌دان بسیار ابتکار علمی و مهمی است.

او با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری، بیان  کرد: در بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری اهمیت ویژه‌ای برای حضور جوانان انقلابی قائل هستند، لذا باید از نیرو‌های جوان با روحیه انقلابی در مسائل حقوقی و قضایی بیشتر استفاده کرد.

انتهای  پیام/ز

 

دیدار نماینده، ولی فقیه در استان کرمانشاه  با حقوقدانان بسیجی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.