مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی:

برداشت انار امسال در خراسان رضوی ۷۰ هزار تن پیش بینی می شود

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی: همزمان با آغاز فصل برداشت میوه صادراتی و پرمتقاضی انار از باغ‌های خراسان رضوی حجم تولید امسال این محصول در استان ۷۰ هزار تن برآورد شد.

برداشت انار امسال 70 هزار تن پیش بینی میشودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، هاشم نقیبی مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود کار برداشت انار که چند روزی است در این استان آغاز شده تا پایان آبان ماه آتی از سطح هفت هزار و ۷۰۰ هکتاری باغ‌های این محصول ادامه داشته باشد.

او تصریح کرد: مساحت کل باغ‌های بارور محصول‌ده و غیربارور انار را در خراسان رضوی هشت هزار و ۴۰۰ هکتار است و به باغداران انار و کشاورزان بطور اکید توصیه می‌‍شود حتما تا انتهای نیمه نخست آبان ماه کار برداشت این محصول را به پایان برسانند تا متحمل زیان ناشی از سرمازدگی احتمالی انار نشوند.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت:  میزان برداشت انار را در شرایط عادی و مناسب آب و هوایی و باغداری افزون بر ۱۵ تن از هر هکتار است که با این وجود حجم برداشت انار از باغ‌های خراسان رضوی در پی رخداد سرمازدگی پاییزی دو سال پیش به شدت کاهش یافت.

نقیبی ادامه داد: میزان برداشت انار  از هر هکتار باغ‌های این استان برای امسال هشت هزار و ۵۰۰ تن پیش‌بینی می شود.

 انار در  ۲۹ شهرستان خراسان رضوی تولید می‌شود، اما در این میان شهرستان‌های مه‌ولات، بجستان، بردسکن، خلیل‌آباد و کاشمر بیشترین تولید را دارندکه عمده‌ترین ارقام تولیدی محصول انار در خراسان رضوی شامل اردستانی، قرمز، ملس، عقدا، شیرین، خزر و شیشه کپ است.
 
انتهای پیام// ز.م
 

۷۰ هزار تن حجم برآوردی تولید انار در خراسان رضوی

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار