مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت منابع طبیعی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: سازمان جنگل ها برای مقابله به آفات مرتعی و جنگلی از هیچ گونه سموم شیمیایی استفاده نمی کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،  به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان، داور نامدار مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت منابع طبیعی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به این که حفاظت از عرصه‌های طبیعی و ملی یکی از اهداف اصلی اداره حفاظت و حمایت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور است گفت: مراتع و جنگل‌های کشور هرساله با آفات و امراض مختلفی مواجه می‌شوند که سازمان برای مقابله با این آفات برنامه و طرح‌های مختلفی را اجرا می‌کند.

وی افزود: بیماری و آفات مربوط به ناحیه هیرکانی، زاگرسی، ایران تورانی، و خلیج عمانی متفاوت است و گروه گیاه پزشکی سازمان جنگل‌ها هم پس از پایش اقدامات لازم را در این مناطق انجام می‌دهد.

نامدار تاکید کرد که گیاه پزشکان برای مقابله با آفت‌های موجود از سموم شیمیایی استفاده نمی‌کنند و اقدامات اجرایی کاملا منطبق با محیط زیست است.

مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت منابع طبیعی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور در ادامه به آفت شب پره شمشاد در شمال کشور اشاره کرد و گفت: بخش اعظمی از جنگل‌های شمال درگیر این بیماری شد که خوشبختانه با محلول پاشی توانستیم جان جنگل‌های شمال کشور را نجات دهیم.

وی در پایان با بیان این که حفظ و حراست از منابع الهی و طبیعی یک وظیفه همگانی است گفت: مردم می‌توانند در کنار متولیان حفظ منابع طبیعی و ملی در این راستا گام‌های بلندی بردارند.

انتهای پیام /ک

حفظ و حراست از منابع الهی و طبیعی یک وظیفه همگانی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.