به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، در راستای ماده ۴ آئین نامه ایجاد و بهره برداری از دفاتر پیشخوان خدمات دولت، ابلاغیه ریاست محترم جمهور در سال ۸۹ و همچنین تحقق ماده ۱۴ تصویب نامه شورای عالی اداری تفاهم نامهای ما بین سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و کانون دفاتر پیشخوان دولت در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۶ منعقد و سامانه سامط راه اندازی شد.
پیمان فقیه معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: سامانه استعلامات منابع طبیعی سامط برای ثبت استعلام اراضی راه اندازی شده که رسیدن به توسعه خدمات دولت الکترونیک و اصلاح نظام اداری از اهداف اصلی این سامانه میباشد.
او افزود: این سامانه فرایند پاسخگویی به استعلامات وارده به اداره کل منابع طبیعی را تسهیل میکند و گامی اساسی برای اصلاح نظام اداری و مدیریت سبز، اشتغال زایی و برون سپاری خدمات بر میدارد.
به گقته فقیه متقاضیان میتوانند برای ثبت استعلامات مربوط به اراضی خود به دفاتر پیشخوان دولت در استان که سیستم برای آنها فعال شده است مراجعه و اقدام به ثبت استعلام مربوطه کنند.
معاون حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با بیان این که با این سامانه ثبت درخواست متقاضیان در تمام نقاط کشور بدون حضوردر ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری صورت میگیرد گفت: متقاضیان میتوانند برای دریافت خدمات استعلام باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.
او با اشاره به پویا بودن و اجرای موفق این سامانه در استان گفت: سالانه ۳ هزار پاسخ به استعلام در سامانه سامط این استان به ثبت رسیده است.
فقیه همچنین خاطر نشان کرد که در طی ۶ ماهه اول سال جاری نیز حدود ۱ هزار و ۵۰۰ پاسخ به استعلام در این سامانه ثبت شده است.
او ادامه داد: کاهش مراجعه افراد و زمان پاسخگویی، جلوگیری از بروز چالشهای حقوقی، افزایش دقت، سرعت و مطلع شدن متقاضیان از مراحل روند انجام کار از طریق پیامک از مزایای این سامانه است.
انتهای پیام / ک