هزینه ۴۰۰ میلیون تومانی ۳ موکب اوقاف در همدان

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان از هزینه ۴۰۰ میلیون تومانی برای برپایی موکب‌های اربعین حسینی در همدان خبر داد.

هزینه ۴۰۰ میلیون تومانی ۳ موکب اوقاف در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت‌الاسلام حاجی‌رضا زین‌العابدینی، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه از عایدات موقوفات، سه موکب در سطح استان برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی (ع) برپا شده است اظهار کرد: موکب بهشت هاجر شهرستان ملایر، پل فرهنگیان همدان و گردنه اسدآباد در حال حاضر به زائران خدمات‌رسانی می‌کنند.

او با اشاره به برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی از زوار اربعین حسینی با غذای گرم در این موکب‌ها گفت: آماده اسکان زائران در مواقع ضروری نیز هستیم.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه هنوز مبالغ هزینه‌کرد این موکب‌ها مشخص نیست، اما پیش‌بینی اولیه ۴۰۰ میلیون تومان است گفت: با توجه به موج بازگشت زائران احتمال افزایش هزینه‌ها وجود دارد، هرچند مقداری از هزینه‌ها برای یک دوره و با توجه به نیاز انجام شده است.

او در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا موقوفاتی برای هزینه در اربعین حسینی در استان وجود دارد افزود: قالب موقوفات در حوزه عزاداری و تعزیه‌داری سیدالشهدا (ع) است که برخی از نیات مقید به دهه عاشورا و برخی مقید به دهه آخر صفر است، اما برخی به طور مطلق بیان شده که برای عزاداری حضرت سید‌الشهدا (ع) باشد و به کل ایام محرم و صفر ختم می‌شود.

زین‌العابدینی با بیان اینکه برخی از موقوفات مقید به زمان هستند که مثلا نام مسجد و روستا عنوان شده است گفت: عواید برخی از موقوفاتی که می‌شد در اربعین هزینه شود، احصاء شده و از محل موقوفات در این روز‌ها هزینه می‌شود.

انتهای پیام/ د 

خدمت رسانی موکب های اوقاف از زائران سالار شهیدان

منبع: فارس

برچسب ها: اربعین 98 ، زائران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.