حمله تروریستی روز گذشته در مسجدی در ولایت ننگرهار افغانستان که حدود صد کشته و زخمی بر جای گذاشت، واکنش‌های تند داخلی و بین المللی را در پی داشته است.

واکنش های بین المللی به حمله خونین در نماز جمعه ننگرهاربه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، حمله تروریستی روز گذشته در مسجدی در ولایت ننگرهار افغانستان که حدود صد کشته و زخمی بر جای گذاشت، واکنش‌های تند داخلی و بین المللی را در پی داشته است.

سازمان ملل متحد، ناتو و سفارت آمریکا در کابل، طی بیانه‌های جداگانه این حمله تروریستی را به شدت محکوم کرده و آن را یک عمل غیر انسانی خوانده است.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفته است که چنین حملاتی نمی‌تواند به کمک‌های بین المللی به افغانستان تاثیر بگذارد. وی این حمله را غیر انسانی و جنایت علیه بشریت خوانده و تاکید کرده که عاملان آن باید به پنجه قانون سپرده شده و مجازات شوند.

دبیرکل ناتو نیز گفته است که مبارزه نیروهای این نهاد علیه تروریسم در افغانستان ادامه می‌یابد.

جان بس، سفیر آمریکا در کابل نیز در بیانیه خود گفته است که افغان‌ها حق دارند به شکل آزاد در فضای امن زندگی کنند.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی تصریح کرد: این اقدام تروریستی و هدف قرار دادن نمازگزاران بی‌دفاع در حین ادای نماز جمعه و در خانه خدا نشان از خوی پلید و اهداف شیطانی تروریست‌ها برای ایجاد فتنه و تفرقه میان مردم مسلمان افغانستان و تداوم ناامنی و بی‌ثباتی در این کشور همسایه و مسلمان دارد.

ارگ ریاست جمهوری و ریاست اجرائی دولت افغانستان نیز طی بیانیه های جداگانه این حمله تروریستی را محکوم کرده اند.

بر اساس گزارشات، حمله تروریستی در یک مسجد در ولایت ننگرهار افغانستان 62 کشته و 36 زخمی برجای گذاشته است. همه کشته شدگان نمازگزارانی بودند که برای ادای نماز جمعه به مسجدی در هسکه‌مینه رفته بودند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار