سرپرست مرکز خدمات کشاورزی شهرستان نی ریز گفت: برداشت چای ترش از یک هکتار از زمین‌های کشاورزی حسن آباد این شهرستان آغاز و تا نیمه آبان ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یعقوب مقصودی سرپرست مرکز خدمات کشاورزی کوشکک شهرستان نی ریز بیان کرد: کشت چای ترش دو منظوره بوده و در بین درختان پسته نیز انجام شده که برای یک نفر به طور مستقیم و ۴ نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال کرده است.

او با اشاره به تولید این محصول به صورت بذر و چای ترش تصریح کرد: در هر هکتار ۲۵۰ کیلوگرم بذر به قیمت هر کیلو ۲۵۰ هزار تومان و ۱۵۰ کیلوگرم چای ترش به قیمت هر کیلو ۷۵ هزار تومان تولید می‌شود.

سرپرست مرکز جهادکشاورزی کوشکک شهرستان نی ریز افزود: بازار عمده این محصول برای تهیه شربت، اسانس و نبات در شیراز و تهران است.

یعقوبی ادامه داد: چای ترش با توجه به مقاومت بیشتر به شوری آب و خاک نسبت به سایر گیاهان دارویی معطرسازگار با منطقه، مناسب‌ترین گیاه برای توسعه گیاهان کم آب بر است.

او اضافه کرد: آبیاری کم و سود آوری محصول از مزایای کشت چای ترش در راستای تغییر الگوی کشت و توسعه گیاهان کم آب بر است.

سرپرست مرکز جهادکشاورزی کوشکک شهرستان نی ریز اظهار کرد: کاهش فشار و کنترل کلسترول خون، رفع اختلالات کبدی و صفرا و کمک به پایین آوردن استرس از جمله فواید این محصول است.

انتهای پیام/ت

برداشت چای ترش در نی ریز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار