مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام گفت: شناساندن فرهنگ استان ایلام به وسیله صنایع دستی هدف مهم برپایی غرفه‌های صنایع دستی در مسیر تردد زائران بود.

هدف مهم برپایی غرفه‌های صنایع دستی در مسیر تردد زائران

شنبه زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: با توجه به تردد میلیونی زائران اربعین حسینی از استان ایلام، تعدادی غرفه عرضه صنایع دستی از ۲۳ مهر ماه در مسیر تردد زائران اربعین برپا شد و تا ۳۰ مهر ماه فعالیت آن‌ها ادامه خواهد داشت.

او ادامه داد: مهم‌ترین هدف برپایی این غرفه‌ها، شناساندن فرهنگ استان ایلام به وسیله صنایع دستی ساخته شده توسط هنرمندان ایلامی بوده و از آنجا که بسیاری از غرفه داران با لباس محلی استان ایلام در غرفه‌ها فعالیت می‌کردند، نوع پوشش مردم عشایر ایلام نیز در معرض دید زائران قرار می‌گرفت و آن‌ها می‌توانستند بیشتر با فرهنگ و نوع پوشش مردم ایلام آشنا شوند.

شنبه زاده مطرح کرد: برپایی این غرفه‌ها با رضایت مندی غرفه داران از میزان فروش صنایع دستی استان ایلام همراه بوده و تا کنون با استقبال بسیار خوبی از سوی زائران مواجه بوده اند.

او بیان کرد: امسال دومین سالی است که این غرفه‌ها در مسیراصلی تردد زائران برپا می‌شود و توانسته نقش مهمی را در بازگو کردن فرهنگ استان ایلام به وسیله صنایع دستی ساخته شده توسط عشایر این استان داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان ایلام اظهار کرد: اگر در سال‌های آینده فضای مناسب تری را برای برپایی غرفه‌های صنایع دستی در اختیار غرفه داران قرار دهند، هم میزان فروش محصولات افزایش پیدا خواهد کرد و هم غرفه داران بیشتری استقبال خواهند کرد.

او افزود: در نظر داریم در سال آینده یک نمایشگاه صنایع دستی از کل کشور درایلام یا مهران برگزار کنیم تا به نحو مناسبی از پتانسیل اربعین در جهت شناساندن فرهنگ شهر‌های مختلف استفاده گردد.

انتهای پیام/ ن

رضایت مندی غرفه داران از فروش محصولات صنایع دستی در مسیر تردد زائران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.