استاندار آذربایجان غربی با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های معدنی استان به درستی احصا و معرفی نشده اند، از مدیران مربوطه خواست که هر چه سریعتر لکه‌های معدنی قابل سرمایه گذاری را آماده کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،محمد مهدی شهریاری استاندار آذربایجان غربی در جلسه‌ای که به منظور بررسی و حل مسائل و مشکلات واحد‌های معدنی و بیش از ۳ ساعت بطول انجامید، با بیان اینکه از ظرفیت‌های معدنی بخوبی استفاده نشده و صرفا افتخار بیان آمار‌ها نصیب استان شده است، گفت: برای بهره مندی از قدرت معادن در تولید ثروت و اشتغال باید جدی‌تر از امروز مدیران برای شناسایی ظرفیت ها، حل مشکل معدنکاران و واحد‌های معدنی پای کار بیایند.

او افزود: وظیفه داریم تا ضمن احیای واحد‌های راکد، از تعطیلی واحد‌های معدنی فعال نیز جلوگیری کنیم. بسیاری از واحد‌ها با اندکی توجه در حوزه تقسیط بدهی‌های مالیاتی، تامین زیرساخت هایی، چون برق، آب و راه توانایی اشتغال زایی بالایی را دارند.

مقام عالی استان با اشاره به شرایط سخت تولید و صادرات، حمایت از واحد‌های نیمه فعال و فعال را واجب و ضروری دانست و افزود: قابل قبول نیست که واحدی بخاطر کوتاهی و عدم مسئولیت پذیری ما مدیران تعطیل شود. مدیران به حل مشکلات این حوزه اهتمام بیشتری داشته باشند.

شهریاری با بیان اینکه هر ماه گزارش اقدامات مسئولین در حوزه حل مشکلات واحد‌های معدنی را از مدیران مطالبه خواهد کرد ادامه داد: یکی از راهکار‌های افزایش سرمایه گذاری در حوزه معدن، انجام استعلامات لازم از سوی سازمان‌های مربوطه و آماده سازی بستر برای سرمایه گذاری قانونی است.

در این جلسه مشکلات برخی از واحد‌های معدنی اعم از مالیات، تسهیلات بانکی و تامین زیرساخت‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/م

برگزاری جلسه‌ ی بررسی و حل مسائل و مشکلات واحد‌های معدنی

 

برچسب ها: اخبار اقتصادی ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.