تیم انتخاباتی عبدالله از یورش شبانه نیروهای امنیتی به مرکز ثبت اطلاعات کمیسیون مستقل انتخابات خبر داد.

یورش نیروهای امنیتی به مرکز ثبت اطلاعات کمیسیون انتخاباتبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، تیم انتخاباتی «ثبات و همگرایی» به رهبری عبدالله عبدالله از یورش شبانه نیروهای امنیتی به مرکز ثبت اطلاعات کمیسیون مستقل انتخابات خبر داد.

علی احمد عثمانی، از اعضای ارشد تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی عصر امروز (دوشنبه 29 میزان/ مهر) در یک کنفرانس خبری در کابل گفت: شب گذشته نیروهای قطعات خاص امنیتی به دیجیتال سنتر کمیسیون مستقل انتخابات حمله کرده اند.

وی با بیان اینکه حمله به سرور مرکزی اطلاعات کمیسیون انتخابات، حمله به حیثیت این کمیسیون و مردم است اظهار داشت: ما خواستار روشن شدن تمام جوانب این حمله از سوی کمیسیون مستقل انتخابات هستیم.

عثمانی تاکید کرد که تا جواب قانع کننده ای به این موضوع داده نشود اجازه شمارش آرا را نمی دهیم.

به گفته وی، مسئولان امنیتی، سردی هوا را دلیل داخل شدن نیروها به مرکز ثبت اطلاعات عنوان کرده اند اما این دلیل قابل قبول نیست.

این عضو تیم انتخاباتی ثبات و همگرایی خواستار تعلیق وظایف رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات و معین ارشد امینتی وزارت امور داخله/ کشور افغانستان شد و گفت که بدون تعلیق وظایف این افراد، جوانب این حمله روشن نخواهد شد.

وی تیم انتخاباتی اشرف غنی، رئیس جمهور کنونی افغانستان را عامل این رویداد دانست و افزود: تیمی که در حال باختن انتخابات است به دنبال تخریب‌کاری و بحران‌سازی انتخابات می باشد اما ما دیگر اجازه تشکیل حکومت پر از تقلب را نخواهیم داد.

تیم انتخاباتی دولت ساز به رهبری اشرف غنی تاکنون به این موضوع واکنش نشان نداده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.