دادستان عمومی و انقلاب باوی با هدف بررسی حقوق عامه شهروندان از تاسیسات آبرسانی و وضعیت آب شرب روستا‌ها و همچنین وضعیت فاضلاب بازدید میدانی کرد.

حمد امیر حیدرخواه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با هدف بررسی حقوق عامه شهروندان به همراه مسئولان شبکه بهداشت و درمان و آبفا روستایی از تاسیسات آبرسانی و وضعیت آب شرب روستا‌ها و همچنین وضعیت فاضلاب بازدید میدانی انجام شد و ضمن بررسی و رسیدگی به مشکلات موجود دستورات لازم را صادر گردید.

او در این بازدید وضعیت آب شرب روستا‌ها را نامطلوب توصیف کرد و بر اصلاح و ساماندهی تاسیسات آبرسانی و جلوگیری از تهدیدات بهداشتی و توجه به سلامت عمومی شهروندان تأکید کرد.

حیدرخواه بیان داشت: آبفا روستایی هرچه سریعتر برای ساماندهی تاسیسات آبرسانی و تأمین آب شرب سالم روستا‌ها در راستای سلامت عمومی شهروندان اقدام کنند.

دادستان باوی تصریح کرد: ضرب‌الاجل یک ماهه برای ساماندهی تاسیسات آبرسانی و تامین آب آشامیدنی سالم برای روستا‌ها تعین شد و این مهلت از ۳۰ مهر ماه ۹۸ آغاز می‌شود. با پایان مهلت تعیین شده برای دستگاه‌های مربوطه هشداری جدی می‌دهم و قطعا این دستگاه‌ها باید منتظر برخورد جدی و قانونی ما در این رابطه باشند، زیرا ما در راستای احقاق حقوق مردم به صورت جدی پیگیر این مسأله خواهیم بود.

برخی روستا‌های باوی فاقد تاسیسات آبرسانی است

این مقام مسئول ادامه داد: برخی روستا‌ها فاقد تاسیسات آبرسانی بوده و مردم جهت مصارف ضروری از آب رودخانه استفاده می‌کنند و با عنایت به اینکه آب مصرفی بدون هیچگونه فرآیند تصفیه و کلرزنی در روستا‌ها توزیع می‌شود و با توجه به جمعیت بالای این مناطق احتمال اپیدمی بیماری‌ها را بالا برده و به عنوان یک مساله بحرانی در سطح شهرستان باوی است.

او گفت: با عوامل تهدید کننده سلامت شهروندان مورد توجه جدی دستگاه قضایی است لایروبی و آهک پاشی نکردن جوی‌های روباز در سطح برخی روستا‌ها وضعیت اسفناکی دارد و باعث بالازدگی و سرریز شدن فاضلاب در سطح خیابان‌ها شد.

حیدر خواه اظهار داشت: بخشداران و دهیاران موظف هستند ظرف مدت ۲ هفته جهت لایروبی و آهک پاشی جوی‌های روباز مطابق اصول بهداشتی و نظر کارشناسان بهداشت و همچنین جمع آوری لجن‌های حاصل از لایروبی، زباله‌ها و فضولات دامی اقدام کنند و در صورت اقدام نکردن در مهلت مقرر، ضمن اعلام جرم علیه مدیران کم کار، با متخلفان و هرگونه سهل انگاری برخورد قانونی می‌شود و در این خصوص به سرعت در این مرجع پرونده تشکیل خواهد شد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: انتقال آب ، دادستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار