یک کارگردان تئاتر از چگونگی ورود بازیگران تئاتر به سینما و میزان حرفه‌ای بودن بازیگران عرصه نمایش گفت.

بازیگران تئاتر حرفه‌ای‌تر هستند؟به گزارش خبرنگار حوزه تئاتر  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، این روز‌ها از کنار هر کسی که رد می‌شویم و علاقه او را می‌پرسیم دوست دارد بازیگر شود. برای اینکه به این دنیای زیبا و پر مشغله وارد شویم، باید مطالعات جهانی خود را در همه زمینه‌ها افزایش دهیم. بیشتر بازیگران بر این عقیده هستند که بازیگری یک فرایند مرحله به مرحله است و هر کسی نمی‌تواند به خوبی در این حوزه فعالیت کند؛ اما شرط لازم برای ورود به سینما استعداد، مهارت کافی و همه جانبه است که برای همه علاقه‌مندان به حوزه سینما لازم و اساسی است.

اگر علاقه‌ای به بازی در سینما دارید، می‌توانید از طریق ثبت نام کلاس‌های آن استعداد خود را محک بزنید و تصمیم درست و پر مایه‌ای در این زمینه بگیرید و به نحوی راه اصلی خود را در زمینه کار پیدا کنید.

عارفه آزرمی کارگردان تئاتر در این باره با ما گفت و گو کرده که در ادامه می‌خوانید:

خانم آزرمی؛ برخی بدون تخصص در حوزه نمایش وارد بازیگری می‌شوند. فکر می‌کنید تحصیلات تخصصی تا چه میزان در بازیگری تاثیرگذار باشد؟

تحصیلات تخصصی برای ورود به سینما و تئاتر بسیار حائز اهمیت است؛ به دلیل اینکه این تحصیلات با دارا بودن مراحل آکادمیک، فرد را کاملاً متوجه جزئیات بازیگری مثل شناختن حرکات بدن و ریتم بازی می‌کند. هر انسانی به صورت چشمی می‌تواند درک زیادی از سینما داشته باشد و کلاس‌های بازیگری یکی از شرایط موجود برای رسیدن به این حوزه است. وقتی فردی بدون آشنایی با تکنیک‌های هنر سینما وارد بازیگری می‌شود، به عنوان کسی که استعداد لازم در جهت بازی در سینما را ندارد شناخته می‌شود.

 درست هست که تئاتری‌ها بازیگرترند؟

واقعیت در این است که توانایی انسان‌ها در حوزه تئاتر زود‌تر محک می‌خورد تا پشت لنز دوربین؛ اما هستند بازیگرانی که در حوزه سینما با توانایی زیاد فعالیت خوبی دارند و اگر هم وارد تئاتر شوند، ممکن است بتوانند استعداد خود را حفظ کنند. در بیشتر موارد هم افرادی که از سینما وارد تئاتر می‌شوند، نمی‌توانند بازی خوبی از خود به نمایش بگذارند.

فرق کسانی که بدون پشتوانه تلاش می‌کنند تا دیده شوند با افرادی که صرفاً بر اساس رابطه وارد سینما می‌شوند، در چیست؟

مخاطب بعد از مدتی می‌تواند فرق هنرپیشه‌های اصیل و آبکی را به خوبی متوجه شود. بعضی وقت‌ها مخاطب هنگامی که وقت خود را با تماشای یک سریال می‌گذراند، به دیدن فیلم عادت می‌کند و نمی‌تواند بین بازیگران خوب و بد تفاوتی قائل شود بلکه فقط به تماشای فیلم می‌نشیند.

از نظر شما بهترین راه ورود به بازیگری چیست؟

بسیاری از اهالی تصویر یک جمله معروف دارند که می‌گوید: «وارد شدن به دنیای تصویر راحت است، اما ماندگار شدن سخت». در عرصه سینما در کنار مهارت، سعی و تلاش برای اینکه یک بازیگر موفق شویم، باید تکنیک های مهم را هم رعایت کنیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار