کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 6 عقرب/ آبان اعلام خواهد شد.

نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری 6 عقرب اعلام می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کرد که نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ 6 عقرب/ آبان اعلام خواهد شد.

این کمیسیون افزوده است که مرکز بررسی دیجیتالی را در تفاهم با ناظرین نامزدان انتخابات ریاست جمهوری بازگشایی کرده و قرار است اطلاعات باقی مانده از آرا در حضور ناظرین به سرور مرکزی منتقل و نتیجه شفاف ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری در تاریخ اعلام شده اعلام شود.

پیش از این قرار بود نتایج ابتدایی انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در تاریخ ۲۷ میزان/ مهر اعلام شود اما کمیسیون انتخابات این کشور گفت که به دلیل مشکلات فنی و تامین شفافیت اعالم نتایج به تاخیر افتاده است.

همچنین گفتنی است که فعالیت مرکز بررسی دیجبتالی کمیسیون انتخابات پس اتهام یورش نیروهای امنیتی به این مرکز به مدت دو روز متوقف شد.

کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان در ابتدا این واقعه را رد کرده و آن را شایعه خواند اما سپس اعتراف کرد که نیروهای امنیتی به دستور مشاور امنیتی دبیرخانه مجلس قفل دروازه مرکز آموزشی کمیسیون را به دلیل سردی هوا شکسته و وارد آن شده اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.