مدیرکل بیمه سلامت خوزستان از بیمه شدن ۳ دهک پایین جامعه در استان تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، علی خسروی مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: ۱۰ درصد جمعیت استان معادل ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار نفر فاقد پوشش بیمه هستند که این سه دهک پایین جامعه تا پایان امسال بیمه خواهند شد.

او به طرح ارزیابی وسع و توان مالی اشاره کرد و بیان داشت: خانوار‌هایی که فاقد هرگونه پوشش بیمه‌ای هستند می‌توانند در مدت ۶ ماه به سایت بیمه سلامت یا دفاتر پیشخوان مراجعه کنند تا بر اساس تمکن مالی‌شان از یارانه دولت برخوردار شوند.

خسروی با بیان اینکه وزارت رفاه ارزیابی وسع را انجام می‌دهد، افزود: سه دهک پایین جامعه تا پایان امسال بیمه می‌شوند به عبارتی خانوار‌هایی که کمتر از ۴۰ درصد درآمد ماهیانه قانون کار را دارند.

این مقام مسئول با بیان اینکه هیچ راهی وجود ندارد وقتی کسی بستری شد بیمه شود، اظهار کرد: افراد باید قبل از اینکه بیمار شوند نسبت به اخذ دفترچه اقدام کنند.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان به اجرای طرح نسخه نویسی رایگان اشاره کرد و اذعان داشت: این طرح موجب شفافیت، کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت خدمات می‌شود.

علی خسروی با اشاره به خدمات سرپایی نسخه‌نویسی الکترونیک در همه بیمارستان‌های طرف قرارداد در ۸ شهر خوزستان، تصریح کرد: دزفول، بهبهان و اهواز آخرین شهر‌ها در اجرای نسخه‌نویسی الکترونیکی خواهند بود و در سراسر استان ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار برگ کاغذ صرفه‌جویی خواهد شد.

او همچنین به ورود بیماران از سایر استان‌ها به بیمارستان‌های خوزستان اشاره کرد و ادامه داد: ۳ میلیارد تومان تنها در بیمارستان گلستان بابت بیماران استان‌های دیگر در سال گذشته هزینه شد.

انتهای پیام/گ

بهره مندی خانوار‌های دهک پایین جامعه از بیمه سلامت

برچسب ها: بیمه ، اخبار پزشکی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار