به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیمه مرکزی، غلامرضا سلیمانی با ابراز قدردانی از تلاشهای صورت گرفته در عرصههای گوناگون خدمات رسانی صنعت بیمه به زائران کربلای معلی، افزود: تعهد فراتر از قواعد بیمهای و اصول ریسک پذیری برای برقراری آرامش دربین شرکت کنندگان یکی از گستردهترین رویدادهای سالانه جهان اسلام از توان بالای تخصصی، فنی و همچنین مسئولیت پذیری اجتماعی صنعت بیمه کشور حکایت دارد.
رییس کل بیمه مرکزی از پرداخت ۱۵۶میلیارد ریال خسارت ناشی از بروزحادثه برای ۶۵ جان باخته و سی میلیارد ریال برای ۷۸ فوت شده عادی خبر داد و افزود: در مراسم امسال، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال از سوی صنعت بیمه به بیمارستانهای عراق پرداخت شده و مبلغ ۵ میلیارد ریال دیگر نیز بابت هزینههای پاراکلینیکی هزینه شده است.
سلیمانی با تاکید بر این نکته که رویکرد صنعت بیمه به رغم ماهیت بازرگانی این صنعت در خصوص مراسم معنوی راهپیمایی اربعین، رویکردی سودآورانه نیست، خاطرنشان کرد: خدمت صادقانه و خالصانه صنعت بیمه به زائران، حذف نگاه اقتصادی و ایفای تعهدات به صورت حداکثری و پرداخت سریع خسارات، استراتژی اصلی صنعت بیمه در آیینهای این چنینی به شمار میرود.
رییس شورای عالی بیمه در ادامه از صدور معرفی نامه برای یک هزار و دویست حادثه دیده زایرین اربعین به بیمارستانهای کشور با هدف درمان تکمیل در پرداخت هزینه درمان و بستری زایرین عزیز، خبر داد و اظهار داشت: استقرار شبانه روزی همکاران بیمه ایران در موکبهای پیش بینی شده و ارایه خدمات به زائران از دیگر فعالیتهای صنعت بیمه به حساب میآید و در همین راستا دویست تن از همکاران مسلط به زبانهای فارسی و عربی نیز در طول مسیر راهپیمایی به انجام خدمات پرداختند.
وی حضور گسترده صنعت بیمه در میعادگاه بزرگ اربعین را علاوه بر تمامی دستاوردهای معنوی و آثار مثبت روحی، محملی مناسب برای اشاعه فرهنگ بیمه دانست و افزود: ایجاد فضایی امن و آرامش بخش از سوی صنعت بیمه میتواند زمینه همگانی سازی آن را در کشور فراهم کند و ظرفیتهای آن را بیش از پیش به نمایش بگذارد.
رییس کل بیمه مرکزی، ارایه خدمات متنوع و فراتر از تعهدات بیمه نامهها به شرکت کنندگان در راهپیمایی را در راستای مسوولیتهای اجتماعی صنعت بیمه ارزیابی کرد و گفت: بیمه نامههای راهپیمایی بزرگ اربعین با رویکرد غیراقتصادی طراحی شده که پرداخت خسارات بیش از سقف حق بیمههای دریافتی این حقیقت را به اثبات میرساند.
بیشتر بخوانید: اطلاعیه بیمه ایران درباره جزئیات خدمات زائران اربعین/ میزان تعهدات بیمه به زائران اربعین اعلام شد
بر اساس این گزارش، علاوه بر خدمات یاد شده، امدادرسانی به حادثه دیدگان، پذیرایی از موکبهای عزاداری، فعالیت در بیمارستانهای صحرایی، راه اندازی گشت سیار پرداخت خسارت و پرداخت هزینههای بیمارستانی ناشی از درمان کامل ۱۲۰۰ زائر اربعین نیز از خدمات دیگر صنعت بیمه به شمار میرود و با توجه به تداوم حضور برخی از زائران و همچنین طول درمان برخی از آسیب دیدگان ارایه خدمت به این عزیزان همچنان ادامه دارد.
بر اساس آمار منتشر شده از سوی صنعت بیمه بیش ازسه میلیون بیمه نامه به ارزش حدود چهارصد و پنجاه میلیارد ریال، برای زائران کربلا در ایام اربعین حسینی صادر شده که خسارات پرداختی عدد بیشتری را نسبت به میزان حق بیمه دریافتی نشان میدهد.
انتهای پیام/